لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۶ اسد ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۵۸

مردم ولسوالی غورماچ فاریاب علیه طالبان قیام کردند


این بار مردم در مربوطات ولسوالی غورماچ علیه شورشیان قیام نموده و طی یک نبرد دو تن از طالبان را به قتل رسانیده اند. یک تن از باشنده گان ولسوالی غورماچ می گوید، مردم از ابتدا در برابر طالبان مقاومت نموده و این بار نیز آنها را از قرا و قصبات شان بیرون رانده اند:

« طالبان سر قریه گلی ها حمله ور شدند و درین موقع درگیری هم صورت گرفت که در نتیجه دو نفر از طالبان به هلاکت رسیده و یک نفر هم از مردم محل کشته شد. و فعلاً کدام گپ نیست وحالت نورمال می باشد. مردم از ابتدا در برابر طالبان مقابله نموده اند و در آینده ها نیز قیام خواهند کرد. »

با این حال پاسوال نبی جان ملاخیل قومندان امنیه فاریاب با تایید این رویداد می گوید، در جریان درگیری دو تن از مخالین مسلح به هلاکت رسیده و جسد یک تن از افراد برجسته آنها در محل باقی نیز مانده است:

« در مربوطات ولسوالی غورماچ بعضی گروه های تروریستی جنایتکار و وحشی بالای قریه گلی خیل سر مردم بی دفاع حمله کردند که آنها خواسته های نا مشروع داشتند و مردم در مقابل خواست ناروای آنها به پا خواسته و در برابر آنها ایستاده گی کرده اند. و در جریان درگیری دو نفر جنایتکاران کشته شده و دو نفر دیگرشان زخمی گردیده اند. همچنان جسد یکتن آنها به نام ملا نسیم در محل باقی مانده است. مردم بسیار با شجاعت و مردانگی از خود منافع و ننگ و ناموس دفاع نمودند و تروریستان را به عقب نشینی مجبور ساخته اند. »

قومندان امنیه فاریاب همچنان در برابر این پرسش که واکنش نیروهای پولیس در رابطه به این رویداد چی بوده است ؟ اینگونه پاسخ ارایه کرد:
« ما تماس های که به آنجا داشتیم آنها هیچگونه کمکی را از ما تقاضا نکردند. و آنها گفتند که ما در برابر خواسته های طالبان خود ما ایستاده گی خواهیم کرد. در صورتی که تقاضای مردم محل باشد پولیس عام و تام آماده گی دارد که از آنها و از سرزمین آنها دفاع بکند. »

به گفته باشنده گان غورماچ اگر کار اسفالت سرک حلقوی که درست در همین منطقه از دیر زمانی به دلیل نا امنی ها توقف گردیده، دوباره آغاز شود امنیت و آرامش حکمفرما خواهد شد:
« مردم از زن و مرد و خورد وکلان در مورد آعاز کار سرک خوشبین هستند و از دولت خواهش دارند که این سرک به هر شکلی که شود کارش باید آغاز شود. چون این سرک حلقوی بسیار مهم است برای مردم. اگر سرک اسفالت شود من مطمین هستم که همه مردم محل با دولت خود همکاری خواهند کرد. »

قبل از این هم در ولسوالی های پشتونکوت، المار، قیصار، گرزیوان، بلچراغ و کوهستان فاریاب قیام های مردمی در برابر شورشیان راه اندازی شده و مردم، طالبان جنگجو را از روستا های خود بیرون رانده بودند. اما به گفته قیام کننده گان حمایت لازم از آنها صورت نگرفته و باز هم آنها در همچو شرایط سخت و دشوار به قیام های خویش ادامه می دهند.
XS
SM
MD
LG