لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۸ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۵۲

صدراعظم اسراییل کمپاین برای انتخاب مجددش را آغاز کرد


بنیامین نتانیاهو صدراعظم اسراییل، کمپاین برای انتخاب مجدد خود را رسماً آغاز کرد و گفت، او همان کاندید است که برای حفاظت و حراست از اسراییل در برابر تهدید پروگرام های اتومی ایران، بهترین آمادگی ها را تدارک دیده است. صدراعظم اسراییل در یک بیانیه یی در بیت المقدس گفت، ایران به توسعه پروگرام های اتومی خود ادامه می دهد. او همچنان راجع به تهدید ها از سوی سازمان های حزب الله و حماس علیه اسراییل و بی ثباتی در شرق میانه ناشی از بنیاد گرایی اسلامی ابراز نگرانی نمود.

ایران این ادعای اسراییل و کشورهای غربی را رد می نماید که گویا ایران زیر نام پروگرام اتومی ملکی در صدد ساختن سلاح اتومی می باشد. صدراعظم اسراییل بتاریخ 25 ماه دسامبر در یک بیانیه در بیت المقدس گفت، اولین اولویت او در دور دوم صدارت این خواهد بود تا جلو تهدید پروگرام های اتومی ایران و سایر تهدید ها علیه کشور اسراییل را بگیرد:

« کشور اسراییل به چالش های بزرگ روبرو است و من صادقانه باید قبل از انتخابات آنرا برای تان بگویم. ایران هنوزهم پروگرام اتومی خود را انکشاف میدهد، حزب الله و حماس با راکت مجهز می شوند. بنیاد گرایان اسلامی بالای منطقه مسلط می گردند و رژیم ها یکی پی دیگر سقوط می کنند. بعضی مردم می گویند، در برابر این موج باید ایستاد، بعضی دیگر آنرا نا دیده می گیرند و می گویند، بگزار و در برابر این موج بیرق سفید بلند کن. اما نه، ما نه. »

نتانیاهو در ماه سپتامبر به مجمع عمومی ملل متحد گفت که ایران تا تابستان سال 2013 میلادی، برای ساختن یک بمب اتوم می تواند مواد کافی در اختیار داشته باشد. اما ایران این ادعا را رد می نماید. صدراعظم اسراییل همچنان گفت، اسراییل برای مذاکرات صلح با فلسطینی ها آماده است. اما افزود که اسراییل به ساختمان واحد های مسکونی ادامه خواهد داد. سر زمین های که فلسطینی ها آنرا برای آینده کشور شان در نظر دارند.

اسراییل اخیراً پلان ساختن هزاران واحد مسکونی را در ساحل غربی رود اردن و بیت المقدس شرقی اعلان نمود. ایالات متحده امریکا و سایر اعضای جامعه بین المللی این اعلان اسراییل را محکوم نمودند و آنرا یک تهدید برای روند صلح خواندند.

مذاکرات صلح میان اسراییل و فلسطینی ها از دوسال به این طرف قطع گردیده است. فلسطینی ها گفته اند قبل از آغاز مذاکره، اسراییل باید ساختن واحد های مسکونی را متوقف بسازد، اما اسراییل این تقاضا را بحیث پیش شرط رد می نماید.
XS
SM
MD
LG