لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۴۰

فواد محمدی با فلم «بچه های چاپ انداز» در راه اسکار


فواد محمدی چهارده ساله که بیش از نیم عمرش را در فروش نقشه و دیکشنری به خارجی ها در سرک های شهر کابل گذشتانده است، برای پای گذاشتن روی قالین سرخرنگ جوایز اسکار امسال آماده گی می گیرد.

آژانس خبری اسوشیتدپرس می نویسد، برای فواد محمدی نخستین بار خواهد بود که پایش را به طیاره گذاشته و از افغانستان به خارج از آن کشور می رود.

فواد محمدی از کوچه ها و پس کوچه های شهر کابل برای ایفای نقش در فلم «بچه های چاپ انداز» انتخاب شد و اکنون این فلم در بخش فلم های کوتاه اکشن برای جوایز اسکار امسال انتخاب شده است.

فلم «بچه های چاپ انداز» که در جهان از آن به پیمانه زیاد استقبال شد، داستان دو بچهء غریب شهر کابل است که به خاطر تحقق رویا هایشان تلاش می کند.

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:23 0:00
لینک مستقیم

یکی از دو کرکتر اصلی فلم بچهء شوخ و مغرور یک آهنگر است که همراه با دوست نزدیکش برای رسیدن به رویایی مشترک شان که چاپ انداز شدن و اشتراک در مسابقات بزکشی است، تلاش می کند.

فلم «بچه های چاپ انداز» نه تنها در خارج از افغانستان، بلکه در داخل آن کشور نیز مورد توجه قرار گرفته است و از جملهء نخستین فلم هایست که همهء فلمبرداری آن در شهر کابل شده است.

«بچه های چاپ انداز» توسط یک موسسه غیر انتفاعی به نام پروژهء افغان فلم ساخته شده است. این نهاد می گوید، هدف آن احیای هنر سینما و آموزش شرکت های فلم سازی در افغانستان است.

فلم «بچه های چاپ انداز» سی دقیقه طول دارد و فلمبرداری آن در زمستان سال 2011 در شهر کابل در جریان 17 روز تکمیل شد.

فلم «بچه های چاپ انداز» (Buzkashi Boys) توسط سام فرنچ، کارگردان امریکایی تهیه شده و در این فلم هنرمندان افغان فواد محمدی، ولی تلاش و جوانمرد پاییز نقش آفرینی کرده اند.


فلم «بچه های چاپ انداز» نخست در فستیوال فلم های کوتاه در شهر لاس آنجلس امریکا برندهء جایزه بهترین فلم شد و اینک می تواند جایزهء با اعتبار بین المللی اسکار را برای افغانستان کمایی کند!

XS
SM
MD
LG