لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۵۵

عمراکرم برندهء جایزهء بین المللی موسیقی"گرامی" شد


عمر اکرم جایزه گرامی را حاصل پانزده سال کار جدی و بدون وقفه در عرصه هنر موسیقی داند.
عمر اکرم جایزه گرامی را حاصل پانزده سال کار جدی و بدون وقفه در عرصه هنر موسیقی داند.
عمراکرم جوان افغان امریکایی است که برندهء "گرامی" با اعتبارترین جایزهء موسیقی در جهان شناخته شد.

عمراکرم در شهرنیویارک به دنیا آمده است. در آنزمان پدرش به حیث دیپلومات در سازمان ملل متحد کار می کرد.

عمراکرم در کشورهای افغانستان، کیوبا، چکوسلوکیا سابق و فرانسه زنده گی کرده، موسیقی اش از فرهنگ های مختلف که وی با آن در تماس بوده، رنگ و آهنگ پذیرفته است.

عمر اکرم که در نواختن پیانو تخصص دارد، در سال 2002 نخستین البوم آهنگ هایش را ساخت. وی در سال 2004 با البوم «آزاد مانند پرنده» و در سال 2007 با البوم «سفر محرمانه» بطور جدی در دنیایی موسیقی مطرح شد و آهنگ هایش در صدر لست البوم های «عصر جدید» راه یافتند.

وی که از سال های 1990 به اینسو در شهر لاس آنجلس امریکا زنده گی می کند و برای تعدادی از آواز خوان های امریکایی آهنگ های نیز ساخته است، در سال 1996 همکاری را با مایک واسیلومانولاکیس(Dr. E. Mike Vasilomanolakis) آغاز کرد.

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:36 0:00
لینک مستقیم

البوم «انعکاسات عشق» عمر اکرم که در 55 مین جوایز گرامی در کتگوری «بهترین البوم عصر جدید» کاندید شده بود، شام دهم فبروری سال 2013 برندهء این جایزه با اعتبار بین المللی موسیقی جهان شده است.

عمر اکرم البوم «انعکاسات عشق» را حاصل تجربهء ازدواج و پدر شدن می داند و جایزه گرامی را حاصل پانزده سال کار جدی و بدون وقفه در عرصه هنر موسیقی و همکاری مثمر با داکتر مایک واسیلومانولاکیس(Dr. E. Mike Vasilomanolakis) دانسته است.

XS
SM
MD
LG