لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۸ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۰۹

ایران: شاتیری توسط عمال اسراییلی به قتل رسیده است


قوماندان حاجی حسن شاتیری
قوماندان حاجی حسن شاتیری
منابع خبری ایران ادعا می نماید، یک مقام ایرانی که مسوول امور بازسازی در لبنان بود توسط عمال اسراییلی بقتل رسیده است. آژانس خبری فارس هویت این شخص را قوماندان حاجی حسن شاتیری گزارش داده است.

آژانس خبری فارس که ارتباط نزدیک با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران دارد می گوید، شاتیری قبلاً رییس هیات امور بازسازی ایران در افغانستان بود.

بگفته آژانس فارس، شاتیری مصروف امور بازسازی و سرک سازی در حوزه ها یا ساحات جنگ بوده است. او همچنان یک سرباز سابق جنگ ایران و عراق است.

به اساس گزارش ها، شاتیری بتاریخ 12 ماه فبروری در بیرون از ایران توسط عمال اسراییل بقتل رسیده است. در گزارش ها گفته نشده که وی در کجا و چگونه به قتل رسیده است.

اما گفته شده که قاسم سلیمانی، قوماندان سپاه قدس ایران بروز سیزدهم ماه فبروری برای گفتن تسلیت نزد خانواده شاتیری رفت و مرگ او را تایید نمود.

روشن نیست که آیا شاتیری عضو سپاه قدس بود یا خیر. اما کشور های غربی ایران و سپاه قدس را به تهیه حمایت نظامی و مالی به رژیم بشار اسد در سوریه متهم می سازند.

ایران این ادعای کشورهای غربی را رد می نماید و می گوید، کمک ایران جلوگیری از تلفات مردم ملکی در سوریه می باشد.

در سال های اخیر، چندین ساینس دان اتمی ایران در یک سلسله حملات مورد هدف قرار گرفتند. مقامهای ایرانی، اسراییل را مسوول این قتل ها می دانند.

به اساس گزارش آژانس خبری فارس، مراسم جنازه شاتیری امروز چهار شنبه چهاردهم ماه فبروری در تهران بر گزار می شود و بعد جسد او در زادگاهش در شهر سمنان به خاک سپرده می شود.
XS
SM
MD
LG