لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۳۴

علاقمندی به سینمای 7 بعدی در میان جوانان افغان


به روز دوشنبه من به یکی از سینماهای 7 دی یا 7 بعدی در گلبهار سنتر شهر کابل رفتم، در آنجا کثرت و علاقه مندی شمار زیادی از تماشای چیان این فلم ها من را به حیرت آورد.

آنها می گفتند که از تماشای فلم های 7 دی یا 7 بعدی در این سینما، خوش شان می آید و از دیدن آن، لذت می برند. در نخست با آقای جمشید که خودش را مسوول این سینمای 7 دی معرفی کرد، صحبت کردم.

آقای جمشید از این سینما، چنین تعریف کرد:
« سینمای 7 دی یک تنالوژی جدید می باشد و سینمای 7 بعدی یکی از سینماهای است که تصاویر 3 دی دارد. وقتی که آپشن های آن اظافه می شود مثلاً برف، باران، الماسک، هوای و غبار است و هر آپشن آن که اظافه می شود به همین خاطر آنرا سینمای 7 دی می گویند. این سینما را بخاطری 7 بعدی می نامند که 7 آپشن دارد. جوانان زیادی به اینجا می آیند مخصوصاً در روزهای رخصتی و خلاصه در هر روز بسیار مشتری می داشته باشیم. »

آقای جمشید می گوید که دیدن این فلم ها سبب تقویه ذهن شده و یک سرگرمی سالم برای جوانان و نوجوانان می باشد. سینمای 7 بعدی یکی از سینماهای جدید با تکنالوژی پیشرفته در کشور بوده و اخیراً نماینده گی های آن در ولایات کابل، مزار شریف و هرات گشایش یافته و علاقه مندان زیادی را نیز به خود جلب کرده است.

من هم یکی از این فلم ها را با شماری از نو جوانان و جوانان به تماشا نشستم. شماری از این جوانان در هنگام دیدن فلم های 7 بعدی از شور و هیجان و از دلبستی گی شان به دیدن این گونه فلم ها چنین گفتند:

« فکر می کنم که در داخل جنگل هستم. بسیار وهشتناک است. وهشت، ساعت تیری و خنده بلاخره در این سینما همه چیز است. من شنیده بودم و این اولین بارم است که به اینجا آمده ام و می گویند که با دیدن این سینما آدم خوش می باشد. از هر نفر 200 افغانی می گیرد و به نظر من همین که به آدم خوشی می دهد ارزشش را دارد. بسیار خوب است، یک جای تفریحی است و در این جا دل آدم شاد می شود. نه تنها این سینما برای اطفال است بلکه برای جوانان، نوجوانان و حتا موی سفیدان و کلان سال ها جور شده است. »

این جوانان هم چنان می گویند که نبود پارک های تفریحی در کشور، سبب شده است که آنها بیشتر به این سینما رجوع کنند تا وقت خود را با خوشی بگذرانند. مسولان این سینما می گویند که هم اکنون تنها در شهر کابل بیش از 3 نماینده گی سینمای 7 بعدی گشایش یافته و با گذشت هر روز بر علاقه مندان این سینما، افزوده می شود.

در سینماهای 7 بعدی اطفال، نوجوانان، جوانان و حتا افراد نسبتاً کلان سن با فرزندان شان رفته و وقت خود را با دیدن فلم های این سینما با خوشی و هیجان، سپری می کنند.


جمشید حبیب زاده

XS
SM
MD
LG