لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۴۰

حامد کرزی: عساکر خارجی باید به قوانین ما احترام بگذارند


حامد کرزی رییس جمهور افغانستان
حامد کرزی رییس جمهور افغانستان
واشنگتن پست
روزنامهء واشنگتن پست در مورد اظهارات اخیر حامد کرزی رییس جمهور افغانستان در بارهء گفتگو ها میان طالبان و امریکا، مقاله را به نشر رسانده که در قسمتی از آن می نویسد:
طالبان و امریکا با هم کار مشترک می نمایند تا افغانان را قناعت دهند که بعد از خروج نیرو های خارجی از این کشور، خشونت در افغانستان افزایش می یابد.

حامد کرزی رییس جمهور افغانستان در اشاره به انفجار های روز شنبه در کابل و خوست که در نتیجه آن 19 نفر کشته شدند، گفت: این حملات نمایانگر این است که طالبان در خدمت امریکاییان اند و می خواهند که حضور آنها در افغانستان ادامه یابد.

حامد کرزی در سخنرانی اش گفت: قدرت های خارجی که می خواهند عساکر شان در افغانستان باقی بمانند، باید تحت شرایط وضع شده از سوی حکومت افغانستان فعالیت نمایند.

روزنامه واشنگتن پست از قول رییس جمهور کرزی می نویسد:

« ما می گویم که در کجا به آنها نیاز داریم و تحت چه شرایط باید فعالیت کنند، آنها باید به قوانین ما احترام بگذارند، آنها باید حاکمیت ملی ما را رعایت کنند و عنعنات ما را محترم بشمارند.»

لاس انجلس تایمز
موضوع یک مقالهء روزنامه لاس انجلس تایمز را، حمله انتحاری در نزدیکی محل ملاقات وزیر دفاع امریکا در کابل تشکیل می دهد که به گفتهء روزنامه بالای سفر وی نیز تاثیر نموده است.

روزنامهء لاس انجلس تایمز می نویسد، مقامات امریکایی انتظار داشتند که سفر چک هیگل وزیر دفاع امریکا به افغانستان، پیشرفت در پروسه انتقال مسوولیت های امنیتی به نیرو های امنیتی افغان را تا پایان سال آینده که اکثریت قوای خارجی این کشور را ترک می کنند، برازنده نشان دهد.

اما به گفتهء روزنامه، با وجود این که در کابل تدابیر امینتی شدید برای سفر چک هیگل گرفته شده بود، انفجار در جریان سفر وی توانایی حکومت افغانستان را مورد سوال قرار داد که آیا این حکومت قادر به تامین امنیت در افغانستان پس ازخروج نیرو های خارجی می باشد و یا نه؟
XS
SM
MD
LG