لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۵۸

استخبارات امریکا گزارش بدبینانه در مورد جنگ افغانستان ارایه کرد


اداره های استخباراتی ایالات متحدهء امریکا گزارش بدبینانهء را در مورد جنگ افغانستان ارایه کرده است.

این اداره ها دیروز سه شنبه گزارش شان را به کانگرس ایالات متحده پیشکش کرده گفتند که بعد از جنگ دوازده ساله در افغانستان طالبان در برخی از نقاط سرکوب شده اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اداره های استخباراتی امریکا هشدار داده اند که وقتی که قسمت زیاد از نیروهای خارجی در سال آینده میلادی از افغانستان بیرون شوند و کمک های بیرونی هم به این کشور کاهش یابد، در آن هنگام وضعیت اقتصادی افغان ها خراب خواهد شد.

درین گزارش آمده است که اقتصاد افغانستان در جریان سال های گذشته به طور منظم رشد کرده ولی چنین پیشبینی می شود که تا سال 2014 میلادی رشد اقتصادی در افغانستان کاهش خواهد یافت.

درین گزارش همچنان آمده است که به اثبات رسیده که نیروهای افغان می توانند امنیت شهرهای بزرگ را بگیرند اما نیروی هوایی افغانستان پیشرفت اندک داشته است.

به گزارش اداره های استخباراتی امریکا این درست است که در برخی از مناطق از فعالیت طالبان جلوگیری شده، اما آنان هنوز هم مقاومت می کنند و این توان را دارند که اهداف بین المللی و ایالات متحده را تهدید کنند.

درین گزارش آمده که رهبران طالبان همواره در امتداد سرحد در خاک پاکستان پناه می گزینند و در آن جا بدون هراس برای شورش های شان ستراتیژی می سازند.

این بیان های اداره های استخباراتی امریکا نسبت به اظهارات قوماندان های نظامی در میدان های جنگ تفاوت دارد.

در گزارش های وزارت دفاع و قوماندانان نظامی از پیشرفت در جنگ گفته می شود و همچنان در مورد این که طالبان سخت کوبیده شده و از هم جدا شده اند.
XS
SM
MD
LG