لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۱۶

دو تبعهء جمهوری چک در پاکستان اختطاف شدند


رییس اداره خیریه که کارمندان آن در پاکستان اختطاف شده اند، رهایی آنها را تقاضا کرده است.

اداره خیریهء جمهوری چک که این دختران در آن کار می کردند، خواهان رهایی مصوون آنان شده است.

هانه هومپالواه 24 ساله همراه با دوستش انتونیو خراستیکه روز چهارشنبه زمانی که از ایران سوار بر یک بس راهی ایالت بلوچستان پاکستان بودند، از سوی افراد مسلح اختطاف گردیدند.

لینکا فیسوا رییس موسسه خیریه بنام وی آر اوپن مستقر در شهر پراگ جمهوری چک که خانم هومپالواه در آن کار می کرد می گوید، ما برای رهایی هانکه دعا می کنیم. او از اختطاف کننده گان خواست تا به حیث یک مسلمان آنها را به طور مصوون آزاد کنند.

لینکا فیسواه که دیروز در پراگ پایتخت جمهوری چک با رادیو آزادی صحبت می کرد، از اختطاف کننده گان چنین تقاضا اش را مطرح کرد:
« من یک چیزی به آنانی که هانه را نزد خود دارند می گویم، که او را برگردانند. زیرا شما مسلمانان می دانید یک زن چه می خواهد، خداوند چه می خواهد و من از شما بازگشت او را می خواهم. به او ضرر نه رسانید، او را اذیت نه کنید، او را زنده و جور دوباره بفرستید. چرا که شما می دانید، خدا عادل است و شما را مجازات می کند. این بود گفتی من و بس.»

خانم فیسوا گفت: هانه هومپالواه در اول ماه مارچ به هدف سفر یک ماهه راهی ایران، پاکستان و هند شد.
منوخان راننده این بس مسافربری اوایل روز جمعه در بارهء جریان این اختطاف گفت:

« ما سفر خود را حدود 3:30 بعد از ظهر آغاز کرده و ساعت 5:25 به منطقهء رسیدیم که اختطاف صورت گرفت. آنها 500 متر دور تر موتر را دست داده امر توقف آن را دادند. دو تن آنها از سمت راست و 5 تن دیگر از سمت چپ به ما نزدیک شدند. پنج تن که از سمت چپ آمدند ملبس با یونفورم نظامی بودند و دو تن سمت راست لباس شخصی به تن داشتند. یکی از آنها یک دستگاه بی سیم با خود داشت. من فکر کردم که آنها نیرو های امنیتی اند که بس را چک و تلاشی می کنند. بعداً دو تن آنها داخل بس شدند و سلاح های محافظان آنها را گرفتند و همهء آنها را از بس پایین کردند.»

منوخان گفت که رباینده گان که با این زنان به زبان انگلیسی صحبت می کردند آنها را به سمت سرحد ایران بردند.

اخیراً، حوادث اختطاف در ایالت بلوچستان پاکستان افزایش یافته که گفته می شود کار گروه های جدایی طلب و جنایتکار است.

همزمان با این وزارت خارجه جمهوری چک گفته است، با مقامات پاکستانی کار می کند تا بتواند این زنان ربوده شده را به طور مصوون رها کند.

تا کنون، رباینده گان این دختران چکی در بدل رهایی آنها، کدام تقاضای نه کرده اند.
XS
SM
MD
LG