لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۳۱

آماده گی ها برای جشن نوروز در بلخ اتخاذ شده است


ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت بلخ به منظور پذیرایی مهمانان در مراسم سال نو و میله گل سرخ جشن واره موسیقی به اشتراک هنرمندان داخلی و خارجی را روی دست گرفته است.

صالح محمد خلیق رییس اطلاعات و فرهنگ بلخ می گوید: در کنار جشنواره های موسیقی برنامه های متنوع دیگر چون نمایشگاه های کتاب، رسامی و نقاشی هنرمندان را راه اندازی کرده اند.

وی همچنان گفت که به مناسبت تجلیل از ملیه گل سرخ، چندین جاده را نیز به نام های شاعران و هنرمندان مشهور کشور نام گذاری خواهند نمود:

« از جمله برنامه های هنری که روی دست داریم برگزاری جشن واره موسیقی نوروز است که از سراسر کشور و کشور های همسایه اشتراک کرده و هنر نمایی خواهند نمودند و برنامه های دیگر چون هفت سین و سمنک پزان نیز در روز اول نوروز برگزار خواهند شد.»

مسوولان اطلاعات و فرهنگ می گویند: این همه برنامه های فرهنگی به منظور پذیرایی از مهمانان است که به این شهر جهت اشتراک در میله گل سرخ می آیند.

از همین اکنون آمد، آمد مهمانان به شهر مزارشریف آغاز شده و شاروالی مزار به منظور جلوگیری از گران فروشی به دکانداران و مالکین هوتل های شهر نرخ نامه توزیع نموده است.

انجنیر رفیع الله امیر معاون شاروالی مزارشریف می گوید به مسافر خانه ها هدایت داده شده تا کرایه اتاق ها را افزایش نداده و نرخ غذا در هوتل ها نیز کنترول خواهند شد.

در همین حال به منظور خدمات صحی به مهمانان، جشن سال نو چندین کمپ صحی در مسیر شاهراه مزار شریف کابل و داخل روضه مبارک احداث شده است.

رییس روضه مبارک می گوید: در صورتی که مهمانان با مشکل صحی روبه رو شوند در کنار شفاخانه های ملکی شهر مزارشریف می توانند به نزدیک ترین کمپ صحی مراجعه نمایند و داکتران به طور بیست چهار ساعته موظف اند.

دو روز دیگر به آغاز میله گل سرخ و جشن نوروز باقی مانده و قرار است این جشن در شهر مزارشریف با بر افراشتن جهنده منصوب به حضرت علی (رض) آغاز شده و الی چهل روز ادامه یابد.

عبدالطیف سهاک
XS
SM
MD
LG