لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۰۷

یک تفاهمنامه بین اتاق تجارت و انجمن صنعتکاران افغان – ترک امضا شد


اتاق تجارت و صنایع افغانستان یک تفاهمنامه ده ساله را به هدف رشد تجارت و سرمایه گذاری در افغانستان با انجمن صنعتکاران افغان – ترک در کابل امضا کرد.

اتاق تجارت و صنایع افغانستان راه اندازی نمایشگاه های دو جانبه بین المللی بین میان تجار افغان و ترکیه را برای جلب سرمایه گذاری در افغانستان مهم می داند.

مسوولان این اتاق و انجمن صنعتکاران افغان – ترک به روز سه شنبه در یک نشست خبری مشترک در کابل به هدف تداوم راه اندازی این نمایشگاه ها در افغانستان قرارداد ده ساله را امضا کردند.

محمد قربان حقجو رییس عامل اتاق تجارت و صنایع افغانستان گفت: به اساس این تفاهمنامه می خواهند نمایشگاه های را در مرکز و ولایات راه اندازی کنند:

« ما می خواهیم تدویر این نمایشگاه ها در درازمدت تامین شده و یک تفاهمنامه درازمدت را با انجمن تجار و سرمایه گذاران مشترک افغان ترک امضا می شود و ما سالانه این نمایشگاه ها را برگزار کرده و شاید چندین نمایشگاه های برگزار شود نه تنها در کابل بلکه در ولایات مختلف.»

مسوولان اتاق تجارت و صنایع می گویند: قرار است سومین نمایشگاه بین المللی را تا یک ماه دیگر به همکاری تاجران ترکی در کابل راه اندازی نمایند.

آقای حقجو گفت: تا حال 35 شرکت ترکی و چهل شرکت افغانی برای شرکت در این نمایشگاه خود را راجستر کرده اند.

وی همچنان گفت که قرار است پنجاه سرمایه گذار ترکی بخاطر ارزیابی و مطالعه فرصت های سرمایه گذاری وارد افغانستان گردد.

در این حال سکرتر جنرال انجمن تاجران و صنعتکاران افغان – ترک می گوید، در افغانستان زمینه خوب سرمایه گذاری وجود دارد.

آقای مراد آفینور در مراسم امضای تفاهمنامه با مسوولان اتاق تجارت و صنایع افغانستان روی ادامه همکاری های تجاری دو کشور تاکید کرده و گفت: هیچ شرایط در افغانستان مانع سرمایه گذاری شان نخواهد شد:

« ما به عنوان انجمن صنتکاران افغان ترک به تجارت و فعالیت ها و همکاری های خود با اتاق تجارت و صنایع افغانستان ادامه می دهیم، امضای تفاهمنامه ده ساله نشان دهنده این است که ما متعهد هستیم و در ده سال آینده به فعالیت های خود در افغانستان ادامه می دهیم.»

انجمن صنعتکاران افغانستان و ترکیه حدود سه سال قبل جهت رشد تجارت و اقتصاد در افغانستان تاسیس شده است.

این انجمن نخستین نمایشگاه اش را در سال 1390 در بخش مواد ساختمانی و دومین نمایشگاه اش را در سال جاری در کابل برگزار کرد.
XS
SM
MD
LG