لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۰۸

افغان های متحد: طالبان از جنگ دست کشیده به آغوش ملت باز گردند


شورای افغان های متحد، در کنار تقاضای صدور فتوا از سوی علما برای حرام پنداشتن جنگ و حملات انتحاری، از طالبان مسلح خواسته اند تا از مخالفت دست بکشند.

اعضای این شورا که تعداد شان به بیش از دو صد تن می رسید، این تقاضای شان را به روز پنجشنبه با راه اندازی مظاهره صلح آمیز ابراز داشتند.

مظاهره کنندگان، راه پیمایی شان را با شعار های زنده باد افغانستان، ما جنگ نمی خواهیم از قصر دارالاامان آغاز و در نزدیکی ساختمان شورای ملی خاتمه دادند.

« شورای افغان های متحد از تمامی علمای بزرگ جهان اسلام سازمان کنفرانس کشور های اسلامی و علمای داخل کشور تقاضا می نماید، تا ملت مسلمان افغانستان را در راستای ختم جنگ، در افغانستان کمک نمایند، شورای افغان های متحد از گروه طالبان می خواهد، تا از جنگ دست کشیده و به آغوش ملت باز گردند. »

این مظاهره کنندگان یک قطعه نامه چنده ماده یی نیز به خوانش گرفتند. از سوی دیگر این تظاهر کنندگان از حکومت خواستند که برای پایان بخشیدن تعبیض و تقویت وحدت ملی در کشور تلاش نماید.

این افراد هشدار داده اند که اگر به خواسته های شان توجه نشود، به تظاهرات صلح آمیز ادامه میدهند. در همین حال شورای علمای افغانستان می گوید که مسوولیت های شان را در روشنی به احکام دینی انجام داده اند.

مولوی شفیع الله نورستانی عضو این شورا در صحبت با رادیو آزادی گفت:
« شرایط که حکومت افغانستان با آن مواجه است و برای مردم مشکل ایجاد کرده است، علمای کرام همواره قدم های مهم را در این راستا برداشته اند، تلاش های خسته گی ناپذیر را در این راستا انجام داده اند، علمای کرام در افغانستان قربانی های زیادی داده اند که این در ذات خود قربانی بزرگ است. »

حکومت افغانستان از دیر زمانی تلاش ها را به هدف برگزاری نشست علماء کشور های اسلامی آغاز کرده اما گفته می شود که عدم همکاری پاکستان سبب شده تا این نشست برگزار نشود.

از سوی دیگر حکومت این کشور از طالبان مسلح خواسته تا دست از مخالفت و جنگ بکشند و به زندگی عادی رو بیآورند، در خواستی که تاکنون از سوی طالب رد شده است.

مقام های افغان می گویند که طالبان مسلح از حمایت استخبارات پاکستان برخور دار اند و همین مساله سبب ادامه جنگ و تلفات افراد ملکی در این کشور شده است.
XS
SM
MD
LG