لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
دوشنبه ۹ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۰۵

تهیه کننده گان افغان و هندی سیسمی ستریت مشورت می کنند


سریال تلویزیونی سیسمی ستریت (Sesame Street) که در بین اطفال علاقمندان فراوان دارد، از هند به حیث مرکز ستلایت نشرات، تریننگ و تولید برنامه های خود استفاده می کند.

در افغانستان در زمینهء نشرات خاص برای کودکان کمتر توجه شده است، زمانیکه صحبت در مورد آغاز نشرات برنامهء تلویزیونی خاث برای کودکان به نام باغچهء سیم سم در افغانستان روی زبان ها افتاد، کودکان افغان با علاقمندی از آن استقبال کردند.
و بالاخره در سال 2011 میلادی برنامهء کودکان باغچهء سیسمی در افغانستان آغاز شد.

اینک تهیه کننده گان افغان و هندی سیسمی ستریت (Sesame Street) در شهر دهلی گرد هم آمده اند، تا در مورد اینکه چگونه می توان قهرمانان این سریال تلویزیونی، پرندهء بزرگ، کرمک نرم و سایر کرکترهای آن را مطابق به خواست ها و علاقمندی بیننده گان افغان عیار ساخت، تبادل نظر کنند.

هند در این زمینه تجربه شش ساله دارد و می تواند به حیث یک چانس تجربی خوب برای تهیه کننده گان افغان، در عرصهء متوازن ساختن مسایل حساس فرهنگی و مذهبی باشد.

سید فرهاد هاشمی که به حیث مشاور برنامهء تلویزیونی باغچهء سیم سم کار می کند، با درنظر داشت حساسیت های موجود فرهنگی در افغانستان می گوید:
« والدین تلویزیون ها را کنترول می کنند، اگر چیزی خوش شان نیایید، آن را خاموش می کنند. ما نمی خواهیم که این کار واقع شود. برای ما یک امر حیاتیست که برنامه ها خوب پذیرفته شوند.»

به گفته وی می توان با برنامه های آموزنده برای اطفال به مناطقی که در آن جا مکتب نیست، دسترسی حاصل کرد.

سریال تلویزیونی سیسمی ستریت (Sesame Street) که در سال 1969 نشرات آن در امریکا آغاز شد، اینک به یک برنامهء جهانی مبدل شده است و در سرتاسر جهان در بین اطفال علاقمندان فروان دارد.

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:59 0:00
لینک مستقیم
XS
SM
MD
LG