لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۱۳ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۴۰

پنج لاری حامل تجهیزات ناتو در پاکستان به آتش کشیده شد


مردان مسلح 5 لاری که تجهیزات ناتو را از افغانستان انتقال می داد در منطقه بولان ایالت بلوچستان پاکستان، آتش زدند. این در حالی است که نیروهای بین المللی به رهبری ناتو در افغنستان، ماموریت محاربوی شان را پایان می دهند.

مقامات پاکستان می گویند، چهار مرد نقاب پوش سوار بردو موترسایکل در ایالت بلوچستان پاکستان، براین لاری ها آتش گشوده و آنها را مجبور به توقف کردند و پس از آن بالای این وسایط ولاری ها پترول پاشیده، حریق ساختند.

افتخار بگتی یک مقام ارشد امنیتی پاکستان از طریق تیلفون به خبرگزاری فرانسه گفت:
« مردان مسلح بر اولین لاری که تجهیزات ناتو را انتقال می دادند، فیر کرده آن را آتش زد و پس از آن بالای همهء آنها پترول پاشیدند.»

این حادثه در منطقهء بولان، در 120 کیلومتری جنوب- شرق شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان، به وقوع پیوستهء است.
این مقام پاکستانی اضافه کرد، همه این لاری ها به طور مکمل تخریب شده اند.
سید وحیدشاه، یک مقام دولتی دیگر در بولان این حمله را تایید کرد.

خبرگزاری فرانس پرس از قول مقامات نظامی می نویسد، که دیروزگفتند، انتقال اموال و وسایل ثقیل نظامی از افغانستان برای امریکا 5 تا 6 میلیارد دالر هزینه بر می دارد.
جنرال استیون شیپرو، این انتقالات را از لحاظ مقیاس و پیچیده گی آن یکی دشوارترین عملیات ترانسپورتی در تاریخ می داند.

با وجود مشکلات و پیچیده گی در انتقال از راه پاکستان، اکثریت این انتقالات از افغانستان از طریق بندر کراچی صورت می گیرد.

پاکستان، بعد ازحمله مردان مسلح به لاری های ناتو که در نتیجه آن یک رانندهء این لاری ها در شهرک سرحدی جمرود کشته شد، در جولای سال 2012 میلادی این راه را به روی نیروهای ناتو در افغانستان، مسدود کرد.

اسلام آباد همچنان بعد از حملهء هوایی امریکا در نوامبر سال 2011 میلادی بر یک پوستهء امنیتی پاکستان که در اثر ان 24 عسکر پاکستانی کشته شدند، این راه اکمالاتی ناتو را برای هفت ماه ، بسته کرد.
XS
SM
MD
LG