لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۲۴

خپلواک: در حمله طالبان مسلح در فراه، 53 تن کشته شدند


در نتیجه نبرد میان افراد مسلح طالبان و نیروهای امنیتی در ولایت فراه، به شمول 9 حمله کنندهء طالبان 53 نفر کشته و حدود 100 تن دیگر زخمی شدند. اکثریت کشته شده ها را ملکی ها به شمول عدهء از کارمندان محاکم و شاروالی شهر فراه تشکیل می دهند.

محمد اکرم خپلواک والی فراه در صحبتی با رادیو آزادی گفت، این حادثهء غمگین یک بار دیگر مردم مظلوم فراه را تکان داد:
« با تاسف که در این حادثه 34 ملکی و 10 تن سربازان ما شهید شدند و همچنان حدود 100 تن دیگر زخم برداشتند و 9 حمله کنندهء طالب نیز کشته شدند. »

والی فراه گفت، با وجود تدابیر امنیتی شدید گروه از افراد مسلح طالبان ملبس با یونیفورم اردوی ملی و سوار بر موترهای رینجر به نزدیکی محکمه فراه آمده دو تن آنها خود و موتر پر از مواد شان را منفجر ساخته و دو تن آنها داخل محکمه شده بر قاضیان و څارنوالان، کارمندان عادی و مردم عام آتش گشودند.

محمد اکرم خپلواک در ادامه صحبت اش در مورد اینکه آیا هدف مهاجمان طالب نجات افرادی بود که دیروز محاکمه شان ادامه داشت؟ گفت، آنها اهداف مختلف داشتند. اما نمی توان رد کرد که در همین روز محاکمه افراد آنها نیز در جمع قضایای دیگر جریان داشت.

وی گفت:
« حمله اهداف مختلف داشت. اما بنابر تدابیر امنیتی آنها محکمه و څارنوالی را مورد هجوم شان قرار دادند. متاسفانه که مردم عام برای دعوا ها و قضایای زندانیان و سایر مسایل دیگر، به محاکم می آیند و طبیعی است که در محاکم قضایای گوناگون حل و فصل می شود و می تواند که تعدادی برای پیشبرد محاکمه شان از محبس به محکمه آورده شده باشند تا دوسیه ها و پروگرام های شان را به پیش برند. »

محمد اکرم خپلولاک والی فراه گفت که تا کنون واضح نیست که طالبان تحت محاکمه در کدام وضعیت قرار دارند آیا موفق به فرار شده و یا در این نبرد کشته شده اند.

حمله بر محکمه شهر فراه بعد از حمله بر کابل بانک در شهر جلال آباد و حمله بر مراسم عاشورا در کابل در چند سال اخیر، یکی از مرگبار ترین حمله به شمار می رود.
XS
SM
MD
LG