لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۵۲

«گشایش دفتر طالبان در قطر، سهولت های را فراهم می کند»


حامد کرزی رییس جمهور اسلامی افغانستان
حامد کرزی رییس جمهور اسلامی افغانستان
حامد کرزی رییس جمهور افغانستان در مصاحبه با شبکه تلویزونی الجزیره که دیروز به نشر رسید گفته است که گشایش دفتر برای طالبان در دوحه، سهولت های را در گفتگو با این گروه، مساعد می سازد.

حامد کرزی که در سفر روز یکشنبه اش در ملاقات با امیر قطر در مورد افتتاح دفتر برای طالبان در این کشور خلیج گفتگو کرد، به الجریزه گفت، قبل از اینکه نیروهای بین المللی به رهبری ناتو در افغانستان به عملیات نظامی شان پایان دهند، جهت کمک به پروسه صلح افغانستان، می خواهد با طالبان کار کند.

رییس جمهور افغانستان در این مصاحبه همچنان گفت:
« پلان ما هرگز از بین بردن کامل طالبان نبود. نه ما، نه افغانان و نه حکومت افغانستان چنین چیزی را می خواهند. همان لحظهء که من به حیث رییس دولت موقت اعلان شدم، عفو عمومی را برای تمام طالبان از بزرگ گرفته تا خورد، اعلان کردم. »

حامد کرزی در ادامه صحبت اش به تلویزون الجزیره گفت، قرار بر این بود تا آنها را بی آوریم در جامعه افغانی مانند سایر افغانان، جذب و مدغم کنیم.

رییس جمهور کرزی، در مورد ملاقات با امیر قطر گفت، گفتگو های ما با شیخ حمد بن خلیفه الثانی امیر قطر روی این موضوع متمرکز بود که این کشور غنی خلیج چگونه می تواند در پروسه صلح، افغانستان را کمک کند.

حکومت افغانستان قبل از این مخالف افتتاح دفتر برای طالبان در قطر بود. اما گروه طالبان می گوید، با حکومت حامد کرزی گفتگو و مذاکره نه می کند. اما این گروه حاضر است که با امریکاییان در مورد آینده افغانستان، به میز مذاکره بنشیند.
XS
SM
MD
LG