لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۲۷

«ستراتیژی ده ساله جهت مسلکی شدن پولیس ایجاد شده است»


صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخلهء افغانستان
صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخلهء افغانستان
وزارت داخله افغانستان می گوید که جامعه جهانی حمایت خود را از یک ستراتیژی ده سالهء این وزارت اعلام کرد.

وزارت داخله افغانستان می گوید که با تطبیق این ستراتیژی ده ساله، قابلیت نیرو های پولیس این کشور بیشتر افزایش خواهد یافت و آنها را قادر خواهد نمود که وظایف شان را به درستی به پیش ببرند.

مقام های وزارت داخله در مورد این ستراتیژی به روز پنجشنبه در نشستی در کابل در حضور نماینده گان کشور ها و نهاد های کمک کننده به پولیس این کشور توضیحات ارایه کردند.

صدیق صدیقی سخنگوی این وزارت در صحبت با رادیو آزادی گفت که اشتراک کنندگان خارجی در این اجلاس حمایت شان را در زمینه تظبیق این ستراتیژی اعلام کردند.

« بیش از 30 کشوری که امروز در چهارچوب بورد هماهنگی مشورتی با پولیس افغانستان یکجا هستند، از کشور های مهم و متحد افغانستان می باشند که شامل ایالات متحدهء امریکا، بریتانیا، فرانسه و از تمام کشور های اتحادیه اروپا می شوند که از این دیدگاه استقبال کردند و حاضر شدند که بدون کمی و کاستی تا ده سال آینده پولیس افغانستان را مورد حمایت های مالی و تخنیکی قرار دهند. در حال حاضر بخش های پالیسی و ستراتیژی وزارت امور داخله روی برنامهء عمل برای تطبیق و تعهد این ستراتیژی کار می کنند.»

وزارت داخله افغانستان می گوید که این ستراتیژی به همکاری متخصصین افغان طی چند ماه اخیر ترتیب شده است.

در این حال برخی از آگاهان مسایل امنیتی در افغانستان تاکید می کنند که در راستای تطبیق چیزیکه در این ستراتیژی گنجانیده شده است باید گام های عملی برداشته شود و مسایل صرف در روی کاغذ باقی نمانند.

تعداد نیرو های پولیس افغان در حاضر به حدود 175 هزار تن می رسد.

انتقاد های موجود اند که طی سال های اخیر تلاش های لازم در زمینه مسلکی سازی پولیس در افغانستان صورت نگرفته و همین مساله باعث شده است که تعداد از نیرو های پولیس در بعضی موارد با مردم رفتار خشن و نامناسب داشته باشند.

اما وزارت داخله افغانستان می گوید که تلاش های زیادی را در راستای مسلکی سازی پولیس انجام داده و تهیه این ستراتیژی گامی دیگر در این بخش است.
XS
SM
MD
LG