لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۳۷

جان کری با خانواده ان سمیدینگاف ملاقات می کند


وزیر امورخارجه امریکا، در راه بازگشت از سفر ده روزه اش به خارج، به خاطر ملاقات با خانواده یک دیپلومات جوان امریکایی که در افغانستان کشته شده است، امروز در شهر شیکاگو، توقف خواهد کرد.

جان کری، قبل از اینکه شهر توکیو را ترک کند، در اشاره به مرگ دختر 25 ساله امریکایی، به کارکنان سفارت این کشور در جاپان گفت: دلیل توقفش در شهر شیکاگو ملاقات با والدین ان سمیدینگاف دیپلومات امریکا می باشد.

این دیپلومات امریکایی یکی از پنج تن امریکایی های است که در نتیجه یک حمله در ششم ماه اپریل در افغانستان کشته شد.

این روز یکی از مرگبار ترین روز برای خارجیان در افغانستان جنگ زده به شمار می رود.

مرگ ان سمیدینگاف این دختر جوان امریکایی در کشورش، خانواده، دوستان و وابستگانش را تکان داد.

جان کری به کارکنان سفارت امریکا در جاپان گفت:

«هر کسی این ضایعه را درک و احساس می کند.»
وی افزود:
« این عمل ما را از عزم مان باز نمی دارد. ما از آن الهام خواهیم گرفت و از آرمان های «ان» همچون یک انگیزهء که همهء ما را در این تلاش ها گردهم آورد برای آرمان های مان، استفاده خواهیم کرد. »

وزیر خارجه امریکا در ادامه صحبت اش گفت:
« ما می توانیم جهان را بهتر سازیم. ما می توانیم دیگر کشور ها را تقویت نمایم. ما می بینیم که چنین چیز اتفاق می افتد.»

والدین ان سمیدینگاف در یک اظهارات گفتند، دختر شان از کار مستقیم با افغانان لذت می برد. آنها گفتند که «ان» همیشه در تلاش فرصتی بود تا کمک وی تغییراتی را در زندگی این کشور که در نتیجه جنگ ویران شده، به میان آورد.

در حملهء که این دختر امریکایی کشته شد، سه عسکر و یک غیر نظامی امریکایی دیگر نیز از بین رفتند. این حمله در نتیجه انفجاری مواد جابجا شده در یک موتر هنگام عبور کاروان نیرو های ناتو در ولایت زابل رخ داد.

گزارش می نویسد، سرک که در جاده ریور فورست در حومه شهر شکاگو به خانه این دیپلومات امریکایی منتهی می شود، مزئین با بیرق های و فیته های سفید بوده و رسانه های محلی به طور زنده جریان را گزارش می دهند.

ان سمیدینگاف، قبل از اینکه در ماه جولای گذشته به طور دواطلبانه به ماموریت افغانستان برود، اولین ماموریت اش به حیث دیپلومات در کاراکاس بود.

والدین وی گفت که او بعد از فراغت از کالج در سال 2009 میلادی مستقیم برای کار در وزارت خارجه شامل شد و با وجود خطرات، به وظیفه اش علاقه داشت.

قبل از این، آخرین دیپلومات امریکایی که در جریان وظیفه کشته شد، کریس استیون سفیر امریکا در لیبیا بود.
XS
SM
MD
LG