لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۸ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۳۷

نگرانی داکتر عبدالله در مورد برگزاری انتخابات آینده


رهبر ایتلاف ملی افغانستان در سفر به هرات، جان کری وزیر خارجه امریکا را به حمایت از حامد کرزی در انتخابات دوره قبل متهم کرد.

تردید ها از حالا بر سر انتخابات آینده ریاست جمهوری از سوی یکی از احزاب اپوزیسیون دولت افغانستان آغاز شده است.

داکترعبدالله عبدالله رهبر ایتلاف ملی افغانستان به ولایت هرات آمده تا دیدگاه مردم در این ولایت نسبت به انتخابات آینده ریاست جمهوری را از نزدیک بررسی کند.

او از جامعه جهانی خواست تا در انتخابات پیش رو از کاندید مشخص حمایت نکند و جان کری وزیر خارجه ایالات متحده امریکا را به حمایت از حامد کرزی رییس جمهور افغانستان در انتخابات دوره گذشته متهم کرد.

رهبر ایتلاف ملی افغانستان ادعا می کند که رییس جمهور کرزی در صدد آنست تا انتخابات ریاست جمهوری آینده در این کشور برگزار نشود.

او گفت: در صورت برگزاری انتخابات بیم آن وجود دارد تا کاندید های خاص بتوانند از امکانات دولتی در جریان کمپاین شان استفاده کنند.

داکترعبدالله عبدالله نزدیکترین رقیب انتخاباتی رییس جمهور کرزی در انتخابات دور گذشته ریاست جمهوری تاکید دارد که باید تذکره های هویت به نام اقوام مختلف افغانستان صادر گردد.

او گفت: این کار می تواند مشکلات مردم را برطرف کرده و نقش بزرگ را در وحدت ملی میان اقوام مختلف در این کشور بازی کند.

آقای عبدالله به خبرنگاران گفت: ایتلاف ملی افغانستان تا کنون در مورد کاندید ریاست جمهوری کدام تصامیم نگرفته است.

او ادعا می کند که ایتلاف ملی یکی از فعال ترین حرکت های سیاسی در جریان انتخابات پیش روی ریاست جمهوری به حساب می آید.

با آن که نزدیک به یک سال دیگر تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان باقی مانده است، ولی مسوولان ایتلاف ملی افغانستان از حالا کمپاین های انتخاباتی خود را در این ولایت آغاز کرده اند.

این سفر ها در حالی انجام می شود که در چند ماه اخیر شماری از مسوولان جبهه ملی افغانستان به ولایت هرات آمده و اظهارات مشابه را به مردم یاد آوری کرده اند.

شاه پورصابرهرات
XS
SM
MD
LG