لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۱۰

ده ها دختر جوان در بلخ در یک مسابقه دوش اشتراک کردند


ده ها دختر جوان امروز طی راه اندازی مسابقه دوش خواهان محو خشونت علیه زنان، محو مواد مخدر و فساد اداری در افغانستان شدند.

هدف از راه اندازی این مسابقه دوش رساندن پیام به مسوولان دولت و آن تعداد از جوانان خوانده شده است که به مواد مخدر معتاد اند.

این دختران جوان از مقامات دولتی خواستند تا در جلوگیری از فساد اداری گام های موثر بردارند و از جوانان معتاد خواهان ترک این عمل شده و به کسانیکه خشونت می نمایند پیام دادند تا از آن دست بردار شوند:

« هدف از دوش دختران این بود تا مردم افغانستان دیگر علیه زنان خشونت نکنند، خواهش ما این است که باید جوانان خصوصاً دختران به ورزش رو آورند تا پیشرفت نمایند، مردم نباید در افغانستان خصوصاً پسران از مواد مخدر استفاده نمایند، اکنون که می بینند خواهران شان ورزش می کنند باید آنها هم مواد مخدر را ترک نمایند و ورزش کنند.»

دختران اشتراک کننده در این مسابقه می گویند: آنها به این چنین مسابقات ادامه خواهند داد تا جلو این سه پدیده در افغانستان گرفته شود.

برگزار کنندگان این مسابقه می گویند، مسابقه دوش دختران جوان اولین مسابقه بود که در شمال افغانستان به این هدف راه اندازی شده است.

فرزانه رحیمی یکی از فعالان جامعه مدنی در ولایت بلخ که برگزار کننده این برنامه است می گوید: راه اندازی این چنین برنامه ها می تواند موثریت خویش را در جامعه داشته باشد.

وی می گوید: این راه خوب است که می توان صدای خویش را به نهادی های ملی و بین المللی و همچنان دولت افغانستان و مردم برسانیم:

« این برنامه ما بخاطر مبارزه علیه فساد اداری در ضمن محو خشونت علیه تمامی افراد جامعه و محو مواد مخدر برگزار شده، دختر خانم های که حاضر شدند علاقه مندی بیشتر در این زمینه داشتند، اما ما نتوانستیم برای تمام شان حق اشتراک در این مسابقه را دهیم.»

از این قبل نیز در ولایت بلخ مسابقات دوش پسران از جانب نهاد های جامعه مدنی به منظور محو فساد اداری در ولایت بلخ راه اندازی شده بود.

اما این اولین مسابقه دوش دختران بود که در شمال افغانستان راه اندازی شده است که در آن نزدیک به صد دختر اشتراک نموده بودند.


عبدالطیف سهاک، بلخ
XS
SM
MD
LG