لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۰۴

یعقوبی در مورد امنیت خانواده اش نگران است


علی اصغر ژورنالست افغان که در هرات مورد حمله قرار گرفت و زخمی شد
علی اصغر ژورنالست افغان که در هرات مورد حمله قرار گرفت و زخمی شد
حمله افراد مسلح ناشناس بالای علی اصغر یعقوبی خبرنگار رادیو محلی "مژده" در ولایت هرات مسوولان نهادهای حمایت از خبرنگاران در این ولایت را نگران ساخته است. گرچه بیش از 10 روز از این رویداد می گذرد ولی با آنهم علی یعقوبی از وضعیت امنیتی خود و خانواده اش نگرانی دارد و از آن زمان تا حال نتوانسته از منزل مسکونی خود بیرون شود.

علی اصغر یعقوبی چند روزی است که از برنامه طنز گونه سیاسی "تازیانه" که خود گرداننده آن در رادیو مژده بود دور مانده است. او در این برنامه سوژه های مختلف را در قالب طنز های سیاسی بازتاب میداد ولی این نوع برنامه ها از عمده ترین موارد حمله افراد ناشناس بالای آن عنوان می شود.

این دیدگاه علی اصغر یعقوبی است، ولی مسوولان امنیتی تا حال نتیجه تحقیقات این رویداد را نهایی نکرده اند. حالا علی اصغر یعقوبی نمی تواند به مانند روزهای گذشته به برنامه تازیانه برسد چرا که مرمی فرو رفته در قسمت سینه اش از سوی افراد ناشناس او را خانه نشین کرده است.

علی یعقوبی حالا تنها نگران خود نیست بلکه از همه بیشتر او از وضعیت پیش آمده از تلاش های بعضی از افراد برای محدود کردن آزادی بیان رنج می برد. در یک ماه اخیر چندین مرتبه خبرنگاران در ولایت هرات از سوی نیروهای پولیس و افراد ناشناس مورد لت و کوب قرار گرفته اند.

ولی آریا رئوفیان رییس اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات حمله بالای علی اصغر یعقوبی را از عمده ترین موارد خشونت بالای خبرنگاران در ولایت هرات عنوان کرد. از سوی دیگر مسوولان مرکز حمایت از خبرنگاران افغانستان در هرات از وضعیت کنونی خبرنگاران در این ولایت ابراز نگرانی می کنند.

ولی محمد حدید یکتن از مسوولان مرکز حمایت از خبرنگاران می گوید، این اتفاقات سبب شده است تا نهادهای حمایت از رسانه ها، راه های مقابله با خشونت علیه خبرنگاران را جستجو کنند. این همه نگرانی ها بعد از حمله افراد مسلح ناشناس بالای علی اصغر یعقوبی خبرنگار رادیوی محلی "مژده" و آمر اطلاعات ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات مطرح می شود.

بدنبال این رویداد قاری یوسف احمدی فردی که خود را سخنگوی طالبان معرفی می کند مسوولیت این رویداد را بدوش گرفت. اما از آن به بعد تا حال علی اصغر یعقوبی به خاطر آنچه احساس نا امنی می کند نتوانسته از منزل مسکونی اش بیرون شود.

آقای یعقوبی یکتن از فارغ التحصیلان پوهنځی ژورنالیزم پوهنتون است که از هفت سال به این طرف در بخش های خبرنگاری فعالیت دارد. او حالا همرای زیبا همسرش و اشکان طفل دو ساله خود سخت نگران وضعیت امنیتی شان می باشند.
XS
SM
MD
LG