لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۸ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۵۸

امریکا تحریم های جدید بر ریال و صنایع موتر سازی ایران وضع کرد


از مدت ها به اینسو ایالات متحدهء امریکا تلاش می کند که با افزایش تحریم های اقتصادی، بر ایران فشار بیاورد تا از برنامهء جنجال برانگیز اتمی دست بکشد.

ادارهء رییس جمهور اوباما به مقصد افزایش فشار ها به خاطر برنامهء جنجال برانگیز ایران، روز دوشنبه تحریم های جدیدی را بر آن کشور وضع کرد.
آژانس خبری اسوشیتد پرس می نویسد:
براساس فرمان فوق العادهء رییس جمهور اوباما، هدف از تحریم های تازه وضع شدهء، تضعیف پول و قطع ساختن عواید و منابع مهم خارجی ایران بوده، این تحریم ها واحد پولی ریال و صادرات پرزه جات و سامان آلات برای صنایع موتر سازی آن کشور را شامل می شود. تا ایران به تقاضا های جامعهء بین المللی گردن نهاده، ثابت سازد که برنامهء جنجال برانگیز اتمی آن کشور به مقاصد صلح آمیز صورت می گیرد.

جی کارنی سخنگوی قصر سفید امریکا گفته است:
«گرچه ما فشارها را برایران افزایش می دهیم، اما در حین حال راه حل دپیلوماتیک را نیز باز گذاشته ایم، اگر ایران بخواهد مسوولیت هایش را انجام دهد، خواهد توانست دوباره با جامعهء بین المللی یکجا شود.»
به گفتهء جی کارنی، برای انجام این کار، ایران وقت کافی دارد.

قصر سفید امریکا می گوید، این نخستین بار است که بر واحد پولی ایران تعذیرات وضع می شود. این تحریم ها بر ادارات مالی وارد می شود که به پیمانهء زیاد پول ایران را خرید و فروش کرده، در خارج از آن کشور به پیمانهء زیاد ریال دارند.

به نوشتهء آژانس خبری اسوشیتد پرس، در نتیجهء تحریم های قبلی ریال ارزش خودرا از دست داده، روزبروز ضعیف تر می شود.

بر صادرات پرزه جات و سامان آلات صنایع موتر سازی به ایران نیز تعذیرات وضع شده است. مقامات می گویند، صنایع موتر سازی یک منبع بزرگ عایداتی برای رژیم ایران محسوب می شود.

تحریم های جدید در شرایطی وضع شده است که انتخابات ریاست جمهوری ایران که قرار است به تاریخ 14 جوزا برگذار شود یک رویداد مهم سیاسی در آن کشور محسوب می شود.

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:03 0:00
لینک مستقیم
XS
SM
MD
LG