لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۰۶

گزارش سالانهء وزارت خارجه امریکا در مورد قاچاق انسان در جهان


در یک گزارش سالانهء که از طرف وزارت خارجه امریکا در مورد قاچاق انسانها در سرتا سر جهان به نشر رسیده، کشور های ازبکستان و روسیه پایین ترین درجه یا نمره گرفته اند. به این معنی که حکومات این دو کشور همراه با ایران، پلان های مشخصی در جهت جلوگیری از این مشکل عملی نکرده اند.

کشورهای که درجه یا نمبر پایین دوم را گرفته اند: شامل افغانستان، اوکرایین، البانیا، بله روس و ترکمنستان می باشند. این کشورها در فهرست نظارت (Watch List) قرار دارند، زیرا با وصف اینکه حکومات این کشور ها برای جلوگیری از قاچاق انسان تلاش کرده اند، ولی تعداد قربانیان در حال افزایش بوده است.

افغانستان در چهار سال متواتر هنوز در این فهرست قرار دارد. در راپور وزارت خارجه امریکا گفته شده که قاچاق اطفال در داخل افغانستان عام است و بیشتر برای کار شاقه در خشت کاری، صنایع قالین بافی، کارهای خانه، گدایی و سوء استفاده جنسی قرار می گیرند.

با نشر این راپور در نزدهم ماه جون در واشنگتن، جان کری وزیر خارجه امریکا گفت:
« مقصد ما از نشر این راپور این نیست که راجع به سایر مردم قضاوت صادر کنیم، بلکه مقصد ما اینست که در این راه مساعدت کرده باشیم و وضع را تغییر بدهیم. ما با شرکای خود در سرتاسر جهان کار می نمایم تا کارهای عملی انجام بدهیم. ما روی این موضوع تماس خود را با حکومت ها ادامه میدهیم زیرا برده گی در عصر جدید بالای همه کشورهای جهان بشمول ایالات متحده امریکا اثر گزار است و هر کشور مسوولیت دارد تا درین راه گام بردارد. »

در راپور وزارت خارجه امریکا همچنان گفته شده که در داخل ازبکستان در جریان فصل پخته چینی یا فصل حاصل پخته، قاچاق کارگران یک کار رایج است که در آن اطفال و جوانان، قربانیان کار اجباری سازمان یافته از سوی حکومت می باشند.

لوویس سی دوباکوه سفیر امریکا برای نظارت و مبارزه علیه قاچاق انسان می گوید، تعداد مجرمین جنایی که مردم را به کار اجباری و برده گی مجبور می سازند در سال 2012 افزایش یافته است:

دوباکوه گفت:
« یکی از موفقیت ها اینست که تعداد محکومین قاچاقبران انسانها در سطح جهانی حدود 20 درصد بلند بوده است. ما قادر بودیم به تعداد 4746 مجرم را در سال گذشته شناسایی نمایم. همچنان گرایش قربانیان مشخص شده بلند بوده و تعداد شان به 46500 می رسد. متاسفانه 46000 قربانی تشخیص شده در یک جهان که حدود 27 میلیون انسان به برده گی و غلامی گرفته شده اند، عمق چالش های را نشان می دهد که در پیشروی ما قرار دارد. »

در راپور وزارت خارجه امریکا، آذربایجان، بوسنیا و هرزیگووینا، کاسوو، گرجستان،عراق، قزاقستان، قرغزستان، پاکستان، رومانیا و تاجکستان در جمله کشورهای درجه دوم بهترین ذکر شده است.
XS
SM
MD
LG