لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۰ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۵۶

صدیقی: دوسیه محافظین احمد بهزاد به لوی څارنوالی فرستاده شد


احمد بهزاد نماینده مردم در ولسی جرگه
احمد بهزاد نماینده مردم در ولسی جرگه
وزارت داخله افغانستان تاکید می ورزد که با هر آن کسی که با مسوولین تنفیض قانون خلاف ورزی کند برخورد قانونی صورت می گیرد. صدیق صدیقی سخنگوی این وزارت به روز پنجشنبه در صحبت با رادیو آزادی گفت که آنان جهت تحکیم قانون به گونه جدی تلاش می کنند.

وی در پاسخ به قضیه که گفته می شود محافظین احمد بهزاد نماینده مردم در ولسی جرگه به لت و کوب یک ترافیک روی جاده متوصل گردیده و وی را شدیداً مجروح ساخته اند گفت که وزارت داخله این قضیه را به گونه جدی بررسی می کند.

صدیقی افزود:
« یک پولیس ترافیک ما مورد خشونت و لت و کوب محافظین آقای بهزاد قرار گرفته است. ما همان روز این قضیه را بررسی کردیم و دوسیه محافظین وی را که در این قضیه شامل است، آنرا به څارنوالی فرستادیم.
چنین قضیه ها امروز باید به هیچکس قابل قبول نباشد بخصوص بر بزرگان و کیلان ما که نماینده های مردم اند. »


ترافیک که از سوی از محافظین احمد بهزاد مورد لت و کوب قرار گرفته است پس از سپری نمودن چند روز در شفاخانه، روز پنجشنبه به خانه اش برگشته است. هرچند گزارش های زیادی در این ارتباط به نشر رسیده اما آقای بهزاد دست داشتن محافظینش در این قضیه را رد کرده است.

از سوی دیگر آقای صدیقی همچنان در مورد قضیه که گفته می شود چند روز قبل سبب درگیری در منطقه ده سبز شد و بر اساس گزارش ها در آن یکی از نماینده های ولسی جرگه دست داشته، تبصره را پیش از وقت خواند.

وی گفت که ریاست جمهوری افغانستان هیات را جهت بررسی این قضیه موظف ساخته تا آن را بررسی کند. ولسوالی ده سبز کابل روز دوشنبه شاهد درگیری میان نیرو های پولیس و باشنده گان این منطقه بود.

به اساس گزارش ها در نتیجهء این برخورد هفت فرد ملکی کشته و پنج تن دیگر زخم برداشته اند. گفته می شود پولیس بخاطر بازداشت الله گل مجاهد نماینده مردم در ولسی جرگه به ساحه ده سبز رفته بود که با مخالفت مردم محل مواجه شد.

در عین حال مداخله های غیر قانونی نماینده های شورای ملی در برخی قضایای مردم را نگران ساخته و از آنان می خواهند تا قانون را برخود تطبیق نمایند.

دو تن از باشنده های شهر کابل در صحبت با رادیو آزادی در مورد چنین گفتند:
« قانون باید بالای همه یکسان تطبیق شود نه تنها این که بالای غریب و بیچاره و بالای مقامات بلند رتبه تطبیق نگردد. ما از دولت، مقامات بلند رتبه و پارلمان خواهش میکنیم که قانون را برخود تطبیق نمایند. »
« باید جلو این گونه خلاف ورزی ها گرفته شود اگر آنان از جمله مقام های بلند رتبه و یا اعضای پارلمان باشند باید قانون را بر خود تطبیق نمایند آنان که مجری قانون اند اگر خلاف قانون رفتار کنند پس از مردم عام هیچ گله ء نیست. »


به اساس گزارش ها در این اواخر اتهامات مبنی بر کار های غیر قانونی وکلا افزایش یافته است. چندی قبل وزیر مالیه افغانستان شش تن از وکلای ولسی جرگه را به فساد، قاچاق و دست داشتن به کارهای غیر قانونی متهم کرد.

گفته می شود که دوسیه های این شش تن هنوزهم در ارگان های عدلی و قضایی مراحل قانونی شان را می پیمایند.


سحر لیوال
XS
SM
MD
LG