لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۳۰ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۱۸

الله گل مجاهد اتهامات علیه خود را رد کرد


الله گل مجاهد عضو ولسی جرگهء افغانستان
الله گل مجاهد عضو ولسی جرگهء افغانستان
الله گل مجاهد یک عضو ولسی جرگه اتهامات که اخیراً از سوی مقام های امنیتی کابل بر وی وارد شده اند رد کرد و خواهان اعاده حیثیت اش گردید.

الله گل مجاهد وکیل متهم به کار های غیر قانونی در حالیکه می گوید آماده هر گونه جواب گویی به لوی څارنوالی می باشد، از رییس جمهور کشور می خواهد تا مقام های قوماندانی امنیه را از سمت های شان برکنار نماید.

رییس تحقیقات جنایی قوماندانی امنیه کابل به روز سه شنبه این عضو ولسی جرگه را متهم به دست داشتن در جرایم سازمان یافته بشمول قتل، سرقت، اختطاف و غصب زمین نمود بود.

اما آقای مجاهد به روز پنجشنبه در یک نشست خبری با رد این اتهامات مقام های قوماندانی امنیه کابل را مافیا خطاب کرد:

« این ها می گویند که حاجی الله گل قاتل است هر کسی را که به قتل رساندیم حاضر شوند سر از فردا در لوی څارنوالی که برای شان جواب بگویم خود شان در غصب زمین و اختطاف ها دست دارند من نه دوسیه حقوقی دارم نه دوسیه جنایی این حرف آنهاست خواهش من از رییس جمهور و رییس پارلمان اینست که این ها را به پنجه قانون بسپارند و کسانی را که زخمی کرده اند به حرف های شان گوش بدهد.»

الله گل مجاهد همچنان می گوید، دوسیه های که از سوی قوماندانی امنیه کابل بر ضد وی ترتیب شده اند، حقیقت ندارند.

جنرال محمد ظاهر رییس تحقیقات جنایی به روز سه شنبه در یک نشست خبری گفت که یازده دوسیه را ترتیب داده اند که نشان می دهد آقای مجاهد در جرایم سازمان یافته دست دارد.

در اوایل هفته جاری نیز شماری از افراد بر علیه الله گل مجاهد در برابر شورای ملی دست به تظاهرات زدند و ادعا کردند که این عضو ولسی جرگه زمین های شان را غصب کرده است.

اما الله گل مجاهد این کار را دسیسه معاون و رییس تحقیقات جنایی قوماندانی امنیه کابل بر علیه خودش عنوان کرده و می گوید، ملکیت هیچ شخصی را غصب نکرده است.

در این حال جنرال داود امین معاون قوماندانی امنیه کابل می گوید که اسناد ارایه شده از سوی رییس تحقیقات جنایی کابل در خصوص الله گل مجاهد نادرست بوده نمی تواند:

« قوماندانی امنیه کابل هیچگاه مسالهء را اعلان نمی کند که به رسانه ها ابلاغ شده و بعداً غلط ثابت گردد، اگر رییس تحقیقات جنایی دوسیه های را نشان داده جواب گوی آن نیز می باشد، من فقط می گویم که از رد کردن این مسایل چیز جور نمی شود، وکیل الله گل خود را به قانون تسلیم کند تا مطابق قانون اجراآت صورت گیرد.»

دوشنبه هفته گذشته در منطقه ده سبز ولایت کابل میان نیرو های پولیس و باشنده گان محل درگیری صورت گرفت که در نتیجه 9 تن کشته و پانزده تن دیگر زخم برداشتند.

به اساس گزارش ها، پولیس برای گرفتاری برادر الله گل مجاهد به ساحه رفته بود که با مقاومت مردم روبرو شد.

این اولین عضوی ولسی جرگه نیست که به کار های غیر قانونی متهم می شود، پیش از این وزیر مالیه شش عضو این جرگه را به قاچاق و دیگر کار های غیر قانونی متهم کرد.

دوسیه های این شش عضو ولسی جرگه هم اکنون در لوی څارنوالی است، اما به دلیل مصوونیت پارلمانی که آنان دارند، تا اکنون نهاد های عدلی و قضایی برای گرفتاری آنها اقدام کرده نتوانستند.

بسیاری از کارشناسان افغان می گویند که برخی از اعضای شورای ملی با استفاده از مصوونیت پارلمانی شان، دست به کار های غیر قانونی می زنند.

جاوید حسن زاده
XS
SM
MD
LG