لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۰۳

حمله های انتحاری مضمون تعلیمی هر مدرسه پاکستان!


روزنامه های چاپ امروز کابل مطالب و تبصره های شان را به تشویق اطفال به حمله های انتحاری و موضوع تمویل طالبان اختصاص داده اند.


محور
روز نامه محور در صفحه نخست خود با عنوان درشت می نویسد، حمله های انتحاری مضمون تعلیمی هر مدرسه دینی پاکستان است.

روز نامه می نویسد، یک احصایه نشان می دهد که از جمع چهار میلیون نوجوان مدرسه های دینی پاکستان حصه چهارم آن را اطفال افغانستان تشکیل می دهد، که با روحیه جنگی آموزش می بینند.

در این مطلب آمده است، از جهت حضور دوامدار نیروهای بین المللی در افغانستان سال به سال شمولیت کودکان افغان به مدرسه های دینی پاکستان افزایش می یابد.

محور در ادامه می نویسد، به اساس معلومات اخیر نیروهای ناتو سی و پنج هزار طالب مسلح در افغانستان می جنگند، و علاوه بر آن بعضی از خانواده های مهاجر نیز اطفال شان را به سوی این کاروان نا معلوم سوق میدهند و اطفال شان را به مدارس پاکستانی می فرستند.

به اساس معلومات این مطلب بعضی از خانواده های مهاجرین ادعا می کنند که ملا های پاکستانی اطفال شان را به زور به این مدرسه ها می برند.


باور ملی
باور ملی زیر این عنوان که ذخایر افغانستان در جنگ اشتراک دارند یک مطلب خاص را به چاپ رسانده است. روز نامه می نویسد، بیشتر وسایل و مسایل جنگ در داخل کشور آماده می شود.

به باور نویسنده مطلب، در جنگی که سرچشمه آن بدست خارجی ها است، نبود دسترسی دولت به ذخایر و منابع طبیعی باعث شده تا جنگ سالاران و مافیا از آن استفاده کنند.

روزنامه به ادامه می نویسد، سینه همین خاک پاره شده بیروچ، لاجورد و دانه های قیمتی از آن بیرون شده برای فروش به کشور های همسایه و دیگر کشور ها انتقال داده می شود.

به اساس معلومات نویسنده مطلب، قسمتی از این پول ها برای استفاده عیاشی باند های مافیایی و بقیه این پول برای خریداری مواد انفجاری و سلاح از بازار سیاه خرچ می شود.

در اخیر مطلب آماده است، در بدل نگین های تراشیده از قلب کشور برای باشنده های آن همین تحفه فرستاده می شود که نه کسی از ورود آن جلوگیری می کند و نه کسی برای بدیلش صدای خود را بلند می کند.


خدمتگار
خدمتگار می نویسد، جنگ تروریست ها مرکزیت دارد اما هدف نه.

روزنامه می نویسد، در حمله طیاره های بی پیلوت در هفته گذشته مولانا اختر ځدران عضو شبکه حقانی، ابو سف الجزیری عضو شبکه القاعده، رانا اشرف و نوید بت مسوولان طالبان پنجابی کشته شده اند.

روزنامه به نقل از جنرال نورالحق علومی می نویسد، اداره استخبارات پاکستان تمام تروریست ها را در آغوش گرفته است و همان تروریست های را هدف حمله های طیاره های بی پیلوت قرار می دهد که از اوامر آی اس آی سرپیچی می کنند.


فرزاد رسا
XS
SM
MD
LG