لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۴۸

هند، اردوی پاکستان را به قتل 5 عسکر هندی متهم کرد


برای نخستین بار هندستان، اردوی پاکستان را به دخیل بودن در یک کمین که در نتیجه آن پنج عسکر هندی کشته شدند، متهم کرده است.

ای کی انتونی وزیر دفاع هند به روز پنجشنبه به پارلمان کشورش گفت: واضح است که نیرو های خاص پاکستانی در عقب حمله سه شنبه بالای یک گزمه عساکر هندی در کشمیر تحت اداره هند قرار داشتند.

آقای انتونی افزود: این حمله روابط هر دو کشور را صدمه می زند.
به گفته او، چنین حملات، نتایج منفی در موقف هند در خط کنترول سرحدی در منطقه کشمیر با پاکستان خواهد داشت.

وزیر دفاع هند افزود: حالا واضح شده که نیرو های خاص اردوی پاکستان در این حمله دخیل بوده اند.

اردوی هند می گوید: شش تن از سربازان اینکشور، صبح روز سه شنبه در 450 متری خط کنترول سرحدی با یک کمین روبرو شدند.

در نتیجه این کمین پنج تن از عساکر هندی به ضرب گلوله کشته و یک تن دیگر شان زخمی شد.

پاکستان قویاً دست داشتن در این رویداد را رد کرده و گفته است: به تعهدش در خصوص تفاهمنامه آتش بس ایستاده است.
حکومت من موهن سنگهـ صدراعظم هند در حال حاضر با اسلام آباد به صورت خاموشانه کار می کند تا گفتگو های صلح میان دو کشور دوباره آغاز شود.

در این میان اردوی پاکستان، نیرو های هند را به هدف قرار دادن یک غیرنظامی در منطقه سرحدی کشمیر متهم ساخته است.

مقامات پاکستانی می گویند: نیرو های هندی صبح پنجشنبه در منطقه تاتا پانی که تحت اداره پاکستان قرار دارد، تیر اندازی کرده و یک مرد را شدیداً زخمی ساختند.

گفته می شود که حکومت من موهن سنگهـ صدراعظم هند در حال حاضر با اسلام آباد به صورت خاموشانه کار می کند تا گفتگو های صلح میان دو کشور دوباره آغاز شود.

احتمال می رود این گفتگو در همین ماه از سر گرفته شود. اما مقامات در حکومت هند به روز پنجشنبه گفتند: هیچ تصمیمی برای آغاز گفتگو ها گرفته نشده است.

در این میان، حزب بهارتیا جناتا پارتی که از مخالفین حکومت هند است، رژیم را متهم کرده که با پاکستان خیلی از نرمش کار می گیرد.

درپاکستان، صدراعظم نواز شریف به روز پنجشنبه گفت: برای هر دو کشور همسایه نیاز است تا آتش بس در منطقه کشمیر نافذ باشد.

بر اساس یک خبرنامه، آقای شریف پس از دیدار با مقامات وزارت خارجه پاکستان گفته است: انتظار دارد تا با همتای هندی اش، من موهن سنگهـ در حاشیه اجلاس عمومی سازمان ملل متحد در نیویارک ملاقات کند.

هند و پاکستان از سالیان دراز روی مساله کشمیر با هم اختلاف داشته اند و هر دو کشور تا حالا سه بار با تمامی امکانات نظامی با هم جنگیده اند اما در سال 2003 میلادی، آتش بس میان هر دو کشور روی بحران کشمیر نافذ شد اما بعضاً تحرکاتی در منطقه LOC یا خط کنترول مرزی صورت گرفته است.
XS
SM
MD
LG