لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۰۷

وضعیت مریضان روانی مرستون کابل


آیا گاهی با دیوانه ها یا کسانی که مشکلات روانی حاد دارند مواجه شده اید؟ این برنامهء آشیانه را اختصاص داده ایم در بارهء وضعیت مریضان روانی مرستون کابل.


چند روز پیش بخاطر تهیه گزارش روانهء مرستون کابل شدم، زمانی که داخل محوطهء مرستون شدم، از فاصلهء دور دو قلعهء بزرگ که دروازه های سیاه و کلان داشتند، توجه ام را بخود جلب کردند. زمانی که نزدیک حویلی شدم، زنی را دیدم که با خود می خندید و می رقصید و آهنگ می خواند. پاه های او با ذولانه بسته شده بود.

خواستم نزدیک او بروم و با وی صحبت کنم، ولی پاسبانان آنجا برایم گفتند که نباید با آنان نزدیک شوم زیرا امکان دارد برایم ضرر برسانند و گفتند، آنان با هم دیگر می جنگند و گوشت دست های یکدیگر را با دندان های شان می خورند و من هم نباید نزدیک شان بروم.

در حویلی دیگر داخل شدم، در آنجا تعدادی از زنان در حویلی گشت و گذار می کردند، این عده مریضان تا جایی نارمل بودند. من همراه با یک نگهبان داخل اتاق های شان رفتم. زمانی که در گوشهء چپرکت نفیسه نشستم، زیاد خوش به نظر می رسید و دستم را گرفت و با من در صحبت را باز کرد، گپ های نفیسه و دیگر همقطارانش را در بقیه برنامهء آشیانه شنیده می توانید.

در اخیر نمایشنامهء برنامه هم آمادهء نشر است فراموش نکنید.

please wait

No media source currently available

0:00 0:13:55 0:00
لینک مستقیم

تهیه کننده: شمیلا جاوید
XS
SM
MD
LG