لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۸ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۳۶

شورای صلح با یک اجندای مشخص به پاکستان سفر می کند


قرار است در هفتهءآینده حامد کرزی رییس جمهور افغانستان به پاکستان سفر کند. رییس جمهور را در این مسافرت یک هیات شورای عالی صلح افغانستان به شمول رییس آن شورا همراهی خواهد کرد.

در یک سال که گذشت روابط سیاسی کابل و اسلام آباد نسبت به هر زمان دیگر تیره و با تنش های جدی مواجه بوده است. مقامات افغان بار ها پاکستان را متهم به حمایت از شورشیان این کشور و ایجاد موانع در پروسهء صلح افغانستان کرده اند.

با آنکه در گذشته تلاش های شورای عالی صلح افغانستان نتایج لازم و مطلوب را در قبال نداشته است، اما مقامات شورای عالی صلح افغانستان می گویند، این بار با یک اجندای قوی و خواست های مشخص به اسلام آباد سفر می کنند.

محمد اسماعیل قاسمیار مسوول روابط خارجی شورای عالی صلح افغانستان در صحبت با رادیو آزادی گفت، از آنجاییکه پاکستان میزبان این مهمانان خواسته و یا ناخواسته، یعنی مخالفان مسلح و مخصوصاً رهبران آن هاست، از هر زاویهء که نگریسته شود می تواند پاکستان نقش موثر داشته باشد.

محمد اسماعیل قاسمیار با ابراز اینکه با در نظرداشت گذشته، دل خوش از مقامات استخبارتی پاکستان وجود ندارد، اما نقش پاکستان را مهم خوانده است.

به گفتهء محمد اسماعیل قاسمیار، افغانستان می خواهد یک کنفرانس بین المللی علمای اسلام را تدویر کند و در این زمینه خواستار مساعدت صادقانهء پاکستان خواهد شد.

آقای قاسمیار می گوید، اینکه پاکستان باید فشار های مثبت را بر طالبان به خاطر مذاکرات با حکومت افغانستان افزایش دهد.

مسوول روابط خارجی شورای عالی صلح افغانستان محمد اسماعیل قاسمیار همچنان گفته است، رهایی تعدادی از رهبران طالبان به شمول ملا عبدالغنی برادراز زندان های پاکستان در اجندای مسافرت هیات شورای عالی صلح افغانستان قرار دارد.

please wait

No media source currently available

0:00 0:04:05 0:00
لینک مستقیم
XS
SM
MD
LG