لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۷ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۵۵

امریکا به تلاش جلب حمایت از حمله بر سوریه، ادامه می دهد


چک هگل وزیر دفاع امریکا
چک هگل وزیر دفاع امریکا
چک هگل وزیر دفاع امریکا می گوید، ایالات متحده به تلاش هایش در زمینهء ایجاد یک ایتلاف بین المللی برای حمایت از اقدام احتمالی نظامی علیهء رژیم سوریه همچنان ادامه خواهد داد.

این اظهارات وزیر دفاع امریکا بعد از آن که پارلمان بریتانیا اقدام نظامی علیهء سوریه را رد کرد، صورت گرفته است.

بارک اوباما رییس جمهور امریکا در یک اعلامیه گفته است، آنطوری عمل خواهد کرد که به عالیترین منفعت ایالات متحدهء امریکا باشد.

ایالات متحدهء امریکا و متحدانش حکومت سوریه را به استفاده از اسلحهء کیمیاوی به تاریخ بیست و یکم اگست در اطراف شهر دمشق، متهم می کنند که در اثر آن صد ها تن کشته شدند.

حکومت سوریه اتهام استفاده از اسلحهء کیمیاوی را رد کرده می گوید، آن را مخالفان حکومت به منظور تحریک حملهء غرب به آن کشور انجام داده اند.

پارلمان بریتانیا دیروز در مورد احتمال حمله بر سوریه رای گیری نموده، اقدام نظامی آن کشور را علیهء حکومت سوریه را رد کرد.

دیوید کامرون صدراعظم بریتانیا گفته است، این روشن است که وکلای پارلمان مخالف مداخلهء نظامی در سوریه اند و او به ارادهء پارلمان کشورش ارج می گذارد.

دیوید کامرون صدراعظم بریتانیا گفته است:
«من قویاً به عکس العمل شدید در برابر استفاده از اسلحهء کیمیاوی باور دارم، اما همچنان به ارادهء پارلمان اعتماد و احترام دارم. خیلی روشن است که پارلمان امشب این طرح را تصویب نکرد. برای من روشن است که پارلمان بریتانیا ارادهء مردم بریتانیا را انعکاس می دهد که نمی خواهند عملیات نیروهای نظامی بریتانیا ببینند. من این را فهمیدم و حکومت بر اساس آن عمل خواهد کرد.»

اسراییل برای دفع هر گونه حملهء مرتبط با کشور همسایه اش سوریه، آماده گی گرفته است. روز گذشته حکومت اسراییل در شهر بیت المقدس ماسک های ضد گاز را توزیع کرد و یک سیستم دفاع راکتی به نام «گنبد آهنین» را در آن کشور تعبیه خواهد کرد.

گفته می شود در صورت افزایش جنگ ها در این منطقه، امکان دارد اسراییل که متحد امریکا به شمار می رود، توسط قوای سوریه، حزب الله لبنان و یا هم سایر متحدان رژیم سوریه مورد حمله قرار گیرد.

روسیه که از متحدان قوی رژیم بشار الاسد می باشد، تدابیر شورای امنیت سازمان ملل متحد را که استفاده از نیروهای نظامی را بر ضد حکومت سوریه اجازه می دهد، مانع شده است.
فعالیت تیم بازرسان اسلحهء کیمیاوی سازمان ملل متحد امروز جمعه نیز برای بررسی ساحهء نزدیک شهر دمشق ادامه دارد. به گفتهء بانکی مون سرمنشی سازمان ملل متحد، آنها روز شنبه سوریه را ترک خواهند کرد.

بشارالاسد روز پنجشنبه گفته است، سوریه برای دفاع از خودش در برابر هرنوع تجاوز آماده گی دارد.

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:42 0:00
لینک مستقیم
XS
SM
MD
LG