لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
دوشنبه ۲۶ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۲۵

نیروهای امنیتی در بلخ 2950 کیلوگرام مواد منفجره را کشف کردند


موظفین ریاست امنیت ملی در مربوطات ولسوالی چهار بولک ولایت بلخ موفق به کشف بیش از 2950 کیلو گرام مواد انفجاری امونیم نایتریت ساخت پاکستان شدند.

سخنگوی والی بلخ فرهاد منیر در صحبت با رادیو آزادی گفت، نیروهای ریاست امنیت ملی در ولسوالی چهار بولک بلخ بیش از 59 خریطه مواد منفجره ساخت پاکستان که وارد بلخ گردیده بود کشف کردند.

فرهاد منیر:
« مقدار 59 خریطه مواد انفجاری نوع امونیم نایتریت و پوتاشیم که با مهارت در خریطه های سمنت نوع "بیست وه" جا سازی گردیده بود در مربوطات منطقه نو وارد ولسوالی چهار بولک کشف شد. »

آقای منیر می گوید که این مواد به جای میت در قبرستانی مربوط به منطقه نو وارد ولسوالی چهار بولک جا بجا شده بود که بعد از کشف آن نیروهای ریاست امنیت ملی بلخ دو تن را در پیوند به این قضیه دستگیر نموده اند.

با کشف این مواد انفجاری نیروهای امنیتی بلخ توانستند که از یک انفجار خطرناک جلوگیری نماید:
« در مورد به این قضیه دو تن به نام های سید محمد و امان الله دستگیر شده اند که دوسیه ابتدایی آنها به محکمه شهری مزارشریف انتقال داده شده است و مواد به آدرس این افراد به مزارشریف آورده شده بود. »

مسوولین امنیتی در بلخ می گویند که دشمن در انفجار این مواد عجله نداشته و می خواستند با مرور زمان و استفاده از فرصت در جریان انتخابات ریاست جمهوری و شورا های ولایتی در بلخ به حملات تخریبی و انفجاری اقدام نمایند.

مخالفان می خواستند با انفجار دادن این مواد، در کنار برهم زدن وضع امنیتی چالش بزرگی را برای عدم اشتراک مردم در پروسه انتخابات ایجاد کنند که نیروهای امنیتی موفق به کشف این مواد انفجاری گردیدند.

کارشناسان در بلخ به این باورند که با گذشت زمان نیروهای امنیتی با استفاده از تکتیک های نظامی در خنثی سازی مواد انفجاری دست بالا داشته اند.

اما بخاطر عدم موجودیت تجهیزات کافی همواره با چالش های زیادی مواجه شده اند.


مجیب الرحمن حبیب زی، مزارشریف
XS
SM
MD
LG