لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۱۴

هویت مرد مسلح که بر کارمندان نیروی بحری امریکا تیراندازی کرد، معلوم شد


مرد مسلح که به نام ارون الکسس (Aaron Alexis) تثبیت هویت شده است، کشه شد
مرد مسلح که به نام ارون الکسس (Aaron Alexis) تثبیت هویت شده است، کشه شد
روز دوشنبه مرد مسلحی که به نام ارون الکسس (Aaron Alexis) تثبیت هویت شده است و سابق عضو احتیاطی نیروهای بحری امریکا به شمار می رفت، داخل یکی از تاسیسات نیروهای بحری آن کشور در واشنگتن شد و به گفتهء شهود عینی بالای کارمندان موجود آن اداره در داخل کافی تریا، تیراندازی کرد.

به گفته مقامات پولیس، در اثر این تیراندازی 12 تن کشته و هشت تن دیگر مجروج شدند. ارون الکسس خود نیز در جریان تیراندازی با پولیس کشته شد. به گفتهء مقامات تا هنوز انگیزهء این تیراندازی معلوم نشده است.

والیری پارلف (Valerie Parlave) معاون ادارهء تحقیقات فدرالی امریکا (FBI) واشنگتن با ارایهء معلومات در مورد فرد مهاجم، اظهار داشت:
"ما می توانیم تایید کنیم، مهاجمی که امروز صبح کشته شد، ارون الکسس 34 سالهء باشندهء فورت ورت تکزاس (Fort Worth Texas) تثبیت هویت شده است. ما عکس اورا در سایت انترنتی خود (fbi.gov) نشر کرده ایم و از همهء کسانی که در مورد او معلومات دارند خواسته ایم، با ما در تماس شوند."

بارک اوباما رییس جمهور امریکا با اظهار اینکه که از این حادثه سوگواراست، آن را یک اقدام بزدلانه خوانده، گفته است:
"این تیراندازی پرسونل نظامی و ملکی ما را مورد هدف قرار داد. آن ها مردان و زنانی بودند که به محل کار برای انجام وظایف شان رفته بودند تا از همهء ما حراست کنند. آن ها وطنپرست اند و میزان خطر را می دانستند، اما آنها امروز با خشونت غیر قابل تصوری مقابل شدند که آن را در این جا در خانهء خود پیش بینی نمی کردند."

رییس جمهور امریکا همچنان امر کرده است، بیرق آن کشور الی روز جمعهء هفتهء جاری نیمه افراشته شود.

با آنکه پولیس اصلاً دو شخص مظنون را در محل حادثه جستجو می کرد، اما بعداً اعلان کرد که ارون الکسس (Aaron Alexis) یگانه فرد مهاجم بوده است.

ادارهء تحقیقات فدرالی امریکا (FBI) می گوید، ارون الکسس (Aaron Alexis) اجازه نامهء رسمی داخل شدن به این تاسیسات نیروهای بحری را داشت و در سال های 2007 و 2011 به حیث نیروی احتیاطی ایفای وظیفه کرده است.

در تاسیسات قوماندانی نیرو های بحری امریکا در واشنگتن حدود 3000 تن کار می کنند و در آن جا کشتی های و سیستم های رزمی بحری امریکایی تولید و خریداری می شود.

به خاطر این حادثه، برخی برنامه ها به شمول مسابقهء بیس بال در استدیوم ملی واشنگتن لغو شده است.

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:29 0:00
لینک مستقیم
XS
SM
MD
LG