لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۱۰

کریکت بورد افغانستان تیم های تاجکستان را آموزش می دهد


کریکت بورد افغانستان که تازه به جهان کریکت پا نهاده است، برای نخستین بار بازیکنان یک کشورخارجی را دراین عرصه، آموزش می دهد.

مسوولان کریکت بورد افغانستان به روز پنجشنبه دریک نشست خبری درکابل گفتند که هم اکنون این توانایی را پیدا کرده اند تا برخی از کشورهای خارجی را نیز آموزش بدهند.

نور محمد مراد رییس اجرایویی کریکت بورد می گوید که پس ازاین با تاجکستان در بخش آموزش های تخنیکی و تکتکی، همکاری می کنند:

« کمک های ما درسه بخش انجام می شود، اول در بخش تخنکی مانند آموزش ترینران و ناظرین وهمین گونه آموزشهای دیگر، علاوه براین برگزاری یک مسابقه میان تیم الف افغانستان و تیم ملی تاجکستان، و سوم اینکه بالای یک پروژه دیگر به نام راه ابریشم هم کارمی کنیم که به اساس آن بازی کنان تیم های خیبرپشتونخواه، تاجکستان و تیم الف افغانستان باهم مسابقه میدهند. همین سه کمک بنیادی با این کشور صورت می گیرد و کریکت بورد با آنها تعهد کرده است. »

درعین حال مسوولان کریکت بورد افغانستان یک تعداد از لوازم ورزشی را به طور تحفه به فدراسیون کریکت تاجکستان، اعطا کردند.

کریکت بورد افغانستان می گوید که هم اکنون دوتن ازبازی کنان تیم ملی کریکت افغانستان مصروف آموزش دهی به تیمهای تاجکستان می باشند.

به اساس معلومات کریکت بورد افغانستان، این بورد در سال 2009 میلادی ایجاد شده و ازآن زمان تا اکنون درچهل مسابقه جهانی اشتراک کرده و در بیست و دو آن برنده شده اند.

کریکت بورد می گوید که درماه جون سال جاری از سوی شورای بین المللی کریکت نیز عضویت درجه دوم را به دست آورد.

این مسولان می گویند که درحال حاضرکریکت بورد افغانستان جایگاه دوازدهم را درسطح جهان دارد.

درعین حال رییس فدراسیون کریکت تاجکستان درنشست روزپنجشنبه ازاین اقدام کریکت بورد افغانستان قدر دانی و ابرازسپاس کرده است.

عصمت اسلام بیگ در رابطه به موثریت این کمک کریکت بورد افغانستان، چنین می گوید:
« با ما زیاد کار کردند و تیم های ما افزایش یافت، فعلاً ما هشت تیم جوانان داریم که با کمک اسدالله و احمد شاه آموزش دیده اند و ما برای بخش تخنیکی به مربی ضرورت داریم.
زمانیکه تیم های ما افزایش یافته ضرور است که مربی بیشتر هم داشته باشیم. »


افغانستان در ده سال گذشته موفقیت های خوبی را دربخش ورزش به دست آورده است.

در تازه ترین مورد تیم فوتبال افغانستان توانست که درمسابقات کشورهای جنوب آسیا تمام حریفان خود را شکست بدهد و جام قهرمانی را به کشور بیاورد.

پیش ازاین کریکتران افغان نیز توانستند درمسابقات زیرنزده سال درسطح آسیا قهرمانی را ازآن خود کنند و راه را برای اشتراک در جام جهانی 2014 باز کنند.

کریکت بورد افغانستان می گوید که اگر توجه و مساعدت دولت به کریکتران افغان بیشترشود، دست آورد و موفقیت آنها نیز افزایش خواهد یافت.


جمشید حبیب زاده
XS
SM
MD
LG