لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۰۳

فدراسیون فوتبال اروپا پس از این فوتبال افغانستان را حمایت می کند


میشل پلاتینی رییس فدراسیون فوتبال اروپا
میشل پلاتینی رییس فدراسیون فوتبال اروپا
برای نخستین بار فدراسیون فوتبال اروپا، اعلام کرد که پس از این فوتبال افغانستان را حمایت می کند.

پس از پیروزی تیم ملی فوتبال افغانستان در رقابت های جنوب آسیا، این نخستین بار است که یک مقام ارشد فدراسیون فوتبال اروپا به افغانستان سفر می کند.

میشل پلاتینی رییس فدراسیون فوتبال اروپا که یکی از مشهور ترین بازیکنان فوتبال جهان نیز محسوب می شود به روز یکشنبه پس از آمدنش به کابل در یک نشست خبری حضوریافت.

پلاتینی که از بازیکنان خط میانی تاریخ فوتبال فرانسه به شمار می رود، دستاورد های اخیر تیم ملی فوتبال افغانستان را ستوده و گفت که به نمایندگی از اعضای اتحادیه فوتبال اروپا از فوتبال افغانستان حمایت می کند.

وی که به منظور بررسی وضعیت فوتبال به افغانستان سفر نموده است تعهد کرد که در بخش های ظرفیت سازی از جمله آموزش مربیان افغان آماده هر نوع همکاری تخنیکی است:

« به نماینده گی از هیات اتحادیه فوتبال اروپا و فدراسیون بین المللی فیفا دستاورد های اخیر تیم ملی فوتبال افغانستان را تبریک می گویم و اتحادیه فوتبال اروپا حاضر است در بخش ظرفیت سازی و آموزش مربیان هر نوع حمایت و کمکی را که لازم باشد برای فدراسیون فوتبال افغانستان انجام دهد.»

پلاتینی متولد ایالات لورن فرانسه می باشد، و از وی با 356 گول اش در رقابت های جهانی به عنوان موفق ترین بازیکن قرن بیستم یاد می شود.

در همین حال فدراسیون ملی فوتبال افغانستان، سفر رییس فدراسیون فوتبال اروپا را گام مثبت در جهت رشد فوتبال و ایجاد روحیه مثبت بازیکنان عنوان کرده است.

به تازه گی تیم فوتبال افغانستان پس از قهرمانی در مسابقات جنوب آسیا، در جدول فیفا، هفت امتیاز کسب کرده و از مقام 139 به مقام 132 در جهان رسیده است.

در بازی نهایی مسابقات جنوب آسیا، تیم فوتبال افغانستان 2-0 در برابر هند برنده شد و قهرمان این مسابقات گردید.

در همین حال سفر میشل پلاتینی به کابل، بازیکنان تیم ملی فوتبال افغانستان را نیز امیدوار به آینده روشن فوتبال این کشور کرده است.

حمیدالله یوسفزی و مقدر قاری زاده دو تن از اعضای تیم ملی فوتبال افغانستان می گویند:
« جای خوشی است که رییس یوفا به افغانستان تشریف آوردند و برای رشد فوتبال و تشویق تیم ملی بسیار مهم است خوبست که از نزدیک امکانات ما را ببینند.
واقعیت ما بسیار روحیه بالا گرفتیم خوش شدیم از اینکه با این پیروزی توجه فیفا نسبت به فوتبال افغانستان بیشتر شده است.»


با آن که تیم ملی فوتبال افغانستان پس از پیروزی در رقابت های جنوب آسیا به سطح ملی و بین المللی تشویق گردید، اما بازیکنان این تیم هنوز هم از کمبود امکانات شکایت دارند.

نبود میدان های ورزشی معیاری، پائین بودن معاش ماهوار و دیگر امکانات از عمده ترین شکایات فوتبالران کشور را تشکیل می دهند.

اما مسوولان فدراسیون فوتبال افغانستان می گویند که در آینده میدان های ورزشی معیاری را در کابل و شماری از ولایات کشور اعمار می کنند.

ویدا بره کی
XS
SM
MD
LG