لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۵۷

اعتصاب غذایی زندانیان در هرات وارد چهارمین روزش شد


اعتصاب غذایی زندانیان زندان هرات وارد چهارمین روز شده ولی تاکنون مسوولان دولتی کدام پاسخی را به ارتباط خواسته های زندانیان اعتصاب کننده ها ارایه نکرده اند.

زندانیان اعتصاب کننده امروز اعلامیه شانزده ماده را به ریاست شورای ولایتی هرات ارسال نموده تا خواسته های آنان از طریق این نهاد به رییس جمهور کرزی انتقال داده شود.

به دنبال اعتصاب غذایی صد ها تن از زندانیان زندان هرات، رییس شورای ولایتی این ولایت از وضعیت صحی این افراد ابراز نگرانی می کند.

سید وحید قتالی رییس شورای ولایتی هرات انتقاد می کند که تا کنون کدام برنامه خاص به خاطر ختم اعتصاب غذایی زندانیان هرات صورت نگرفته است.

آقای قتالی همچنان می گوید، قبل از این حادثه زندانیان محبس هرات به مشکل محل بود و باش و عدم دسترسی به مسایل صحی دچار بوده اند.

او از دولت افغانستان می خواهد تا هیات با صلاحیت را موظف کند تا به خواسته های مشروع و قانونی اعتصاب کننده گان رسیده گی صورت گیرد.

نگرانی شورای ولایتی هرات بعد از آن صورت می گیرد که زندانیان اعتصاب کننده در ولایت هرات امروز یک نامه شانزده ماده یی را به این شورا فرستاده اند.

آنان در این نامه می خواهند تا خواسته ها و مشکلات شان که در این نامه تذکر داده شده به رییس جمهور کرزی انتقال داده شود.

زندانیان اعتصاب کننده در این نامه شانزده ماده یی ادعا می کنند که در محبس هرات به مسجد، کلینک، حمام و مکان بود و باش دسترسی نداشته و ادویه لازم را برای خود خریداری می کنند.

این تعداد از افراد همچنان از موارد تبعیض زندانیان ولایت هرات نسبت به دیگر ولایات از جمله کابل پایتخت افغانستان یاد کرده و شماری از مسوولان را متهم به قانون شکنی در برابر زندانیان این ولایت می نمایند.

از سوی دیگر یکی از زندانیان اعتصاب کننده در زندان هرات در یک تماس تلیفونی به رادیو آزادی وضعیت صحی زندانیان را نامناسب توصیف کرد.

اوهمچنان گفت که شماری از اعتصاب کننده ها لبان شان را به رسم اعتراض دوخته و به اعتصاب شان هم چنان ادامه می دهند.

این زندانی اعتصاب کننده بزرگ ترین عوامل این حادثه را برخورد نادرست مدیر عمومی محبس هرات در مقابل زندانیان این زندان عنوان می کند.

آنان روز گذشته به رادیو آزادی گفته اند که هشت تن از نیرو های امنیتی محبس هرات را گروگان گرفته و هم اکنون در نزد آنان قرار دارند.

عبدالمجید صادقی مدیر عمومی محابس هرات از دادن جزئیات در این مورد خودداری کرد.

اما مل پاسوال رحمت الله صافی قوماندان امنیه هرات در مورد ادعای زندانیان اعتصاب کننده مبنی بر دوختن دهان شان ابراز بی اطلاعی کرد.

آقای صافی گفت، این اطلاعات بعد از ختم تحقیقات شان از نزد زندانیان اعتصاب کننده به دسترس رسانه های قرار خواهد گرفت.

این رویداد بعد از آن مطرح می شود که سه روز قبل شماری از زندانیان به خاطر آنچه کار شکنی دولت به ارتباط دوسیه های شان می دانند، دست به اعتصاب کاری زدند.

آنان هشدار داده اند تا زمانی که دولت افغانستان آنان را در لست فرامین های مختلف خود مورد عفو و یا تخفیف مجازات قرار ندهد، دست از اعتصاب غذایی نخواهند داشت.

شاه پور صابر، هرات
XS
SM
MD
LG