لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۱۰

حملهء نیروهای حکومت سوریه بر یک مکتب در شهر رقه


گروه ناظران حقوق بشر سوریه می گوید، نیروهای هوایی رژیم سوریه یک مکتب تخنیکی در شهر شمالی رقه را بمبارمان کرده که در نتیجه آن 12 نفر کشته شده اند که اکثریت آنها را شاگردان این مکتب تشکیل می دادند.

در این حادثه شماری هم جراحت برداشته اند.
تصاویر ویدیویی از این حادثه که به دسترس این گروه حقوق بشر سوریه مستقر در لندن رسیده، پارچه های بدن را نشان می دهند.

رقه مرکز یگانه ولایتی است که شورشیان به طور کامل در آن تسلط دارند. این شهر در 160 کیلومتری شرق شهر بزرگ سوریه حلب واقع شده است.

این حملهء نیروهای هوایی رژیم سوریه بعد از حملات شورشیان در جریان شب گذشته بر مواضع نیروهای اردوی این کشور در شمال شهر دمشق به وقوع پیوست. در اثر این حملات حداقل 19 عسکر کشته و 60 تن دیگر زخمی شدند.

این در حالیست که متخصصان بین المللی سلاح کیمیایی، امروز برای آغاز ماموریت خطرناک شان جهت خلع سلاح کیمیایی سوریه آماده گی می گیرند.

سازمان ملل متحد می گوید، متخصصان این اداره که از روز چهارشنبه در سوریه اند، هفت ادعای حملات سلاح کیمیایی را در سوریه تحقیق می کنند و قرار است کار شان را روز دوشنبه پایان دهند.

این متخصصان گزارش مهم را در اواخر ماه اکتوبر به سازمان ملل متحد، ارایه خواهند کرد.

این ماموریت سازمان ملل متحد جدا از ماموریت یک تیم مفتشین سازمان منع استفاده از سلاح کیمیایی صورت می گیرد که قرار است کارشان را جهت از بین بردن سلاح های کیمیایی سوریه فردا آغاز کنند.

متخصصان سازمان ملل متحد در این ماموریت در مورد حمله 21م ماه اگست در اطراف شهر دمشق نیز تحقیقات شان را، ادامه می دهند.
XS
SM
MD
LG