لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۲۳

هشت صبح: دیگر اتحاد انتخاباتی وجود ندارد!


روزنامه های چاب امروز کابل در کنار مسایل دیگر بیشتر روی انتخابات آینده، به وجود آمدن اتحاد های انتخاباتی و مشکلات آنها بحث و تبصره کرده اند.

دنیا
در سرمقاله روزنامه دنیا آمده، یگانه مشکل بزرگ و اساسی در برگزاری انتخابات آینده، امنیت است، اما را ه حل هم وجود دارد.

نویسنده سرمقاله به مقامات امنیتی پیشنهاد می کند، قبل از انتخابات باید در تمام کشور عملیات را راه اندازی نمایند تا بتوانند امنیت انتخابات را تامین نمایند.

نویسنده از تمام مردم، سران قومی و جامعه مدنی می خواهد به منظور برگزاری انتخابات عادلانه و شفاف با حکومت و کمیسیون مستقل انتخابات همکاری نمایند.

به باور نویسنده سرمقاله دنیا با این روند می توان انتخابات شفاف و سرتا سری را در تمام کشور راه اندازی کرد.


هشت صبح
روزنامه هشت صبح به نقل از ایتلاف ملی می نگارد، دیگر اتحاد انتخاباتی وجود ندارد.

روزنامه به نقل از فیض الله ذکی سخنگوی این جنبش می نگارد، اتحاد انتخاباتی موفق به معرفی یک کاندید مشخص به ریاست جمهوری نشد.

پس بعد از این جریان های سیاسی بصورت تنهایی تصمیم خویش را برای انتخابات خواهند گرفت.


ویسا
روزنامه ویسا در سرمقاله خود می نگارد، اتحاد انتخاباتی نامتجانس به آخر رسید، به باور نویسنده فردی که با الفبای سیاسی آشنا باشد ور شکست شدن چنین اتحاد ها و ایتلاف ها برایش متحیر کننده نیست.

نویسنده سرمقاله با الفاظ جدی می نگارد، تا قبله کدر های سیاسی راست نشود احزاب اصولی، کشور شمول که از حمایت ملی برخوردار باشد تاسیس نگردند به باور نویسنده پروسه انتخابات از معاملات آلوده بیرون نخواهد شد و ملت در دست چند چهره خود سر اسیر خواهد بود.


سرنوشت
روزنامه سرنوشت در مطلب جداگانه، به کمیسیون مستقل انتخابات پیشنهاد می کند. که در انتخابات آینده جلو تقلب گرفته شود و در ضمن فردی کاندیدای انتخابات شود که مفسد، جنایتکار و دست اش با خون مردم و جرایم آغشته نباشد.

به باور نویسنده اگر این کار صورت گیرد، ما به مردم مظلوم و رنج دیده خود رحم کرده ایم.


هیواد
روزنامه دولتی هیواد به نقل از معاون دوم رییس جمهور می نگارد، برگزاری انتخابات عادلانه، شفاف و سرتاسری آرزوی اساسی همه مردم افغانستان است.


حمیرا الکوزی
XS
SM
MD
LG