لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۴۷

بیش از 900 دختر جوان در بلخ از برنامه های آموزشی مستفید شدند


بیش از 9 صد تن از شاگردان اناث در مزار شریف از خدمات آموزشی ویژه بانوان موسسه خدمات بشری افغانستان به حمایت مالی ایالات متحده امریکا مستفید شدند.

نهاد موسسه خدمات بشری افغانستان برای بیش از 200 تن از شاگردان اناث لیلیهء پوهنتون بلخ زمینه کسب آموزش زبان انگلیسی را محیا ساخته است.

مسوولین این مرکز در محفل فراغت شاگردان و افتتاح مرکز جدید آموزش زبان انگلیسی در لیله دخترانه پوهنتون بلخ به رسانه ها گفتند، مرکز آموزشی موسسه خدمات بشری افغانستان در بلخ برای بیش از 900 تن زمینه آموزش زبان انگلیسی، برنامه های کمپیوتر و ایجاد سهولت های استفاده از انترنیت را مساعد ساخته است.

در مورد مسوول مرکز آموزشی موسسه خدمات بشری افغانستان در ولایت بلخ خانم شمینه نادری به رادیو آزادی گفت:

« بیش از 900 تن کسانی بوده اند که از برنامه های آموزشی موسسه خدمات بشری افغانستان به حمایت ایالات متحده امریکا مستفید شده اند. البته در بخش آموزش استفاده از انترنیت، آموزش برنامه های کمپیوتری و آموزش زبان انگلیسی. »

وی گفت که بعد از اتمام دوره یک ساله آموزش کمپیوتر و انگلیسی شاگردان این موسسه قادر به آن گردیده اند تا در نهاد های مختلف در بخش مربوطه ایفای وظیفه نمایند.

خانم نادری می گوید که فرا گرفتن آموزش برنامه های کمپیوتری و انترنیت می تواند که در سطح کاهش خشونت علیه زنان نیز تاثیر گذار باشد:
« با آموختن برنامه های کمپیوتر، انترنیت و انگلیسی، خانم ها می توانند از خود وظیفه داشته باشند و این مساله در بخش کاهش خشونت تاثیر گذار بوده می تواند. »

شاگردان که بعد از کسب تحصیل یک ساله در این مرکز سند فراغت به دست آورده می گویند که آنان قادر به انجام وظایف در نهاد های مختلف در بخش که تحصیل می باشند:

« بعد از اینکه من در این نهاد آموزشی درس خواندم، حالا می توانم که در نهاد های مختلف آموزشی مصروف تدریس شوم و این توانایی را حاصل کردم که در نهاد های مختلف ایفای وظیفه کنم. »

نهاد آموزشی ویژه بانوان از یک سال بدین سو از طرف موسسه خدمات انکشافی افغانستان با حمایت قونسلگری ایالات متحده امریکا در بخش آموزش برنامه های کمپیوتر، انترنیت و زبان انگلیسی به طور رایگان در بلخ فعالیت داشته است.

این نهاد به تازه گی برای بیش از 200 تن از شاگردان لیله پوهنتون بلخ سهولت استفاده از انترنت و آموزش زبان انگلیسی را برای یک سال مساعد ساخت.


مجیب الرحمن حبیب زی، مزارشریف
XS
SM
MD
LG