لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۴۰

شرکت "انهام" از راه ایران انتقالات اش را به نیروهای امریکایی انجام می دهد


فارین پالیسی
نشریهء فارین پالیسی چاپ امریکا در شماره اخیرش مطلبی را در مورد افغانستان به نشر رسانیده و در آغاز آن می نویسد:

یک شرکت که با پنتاگون قرارداد دارد، از سالها به این سو انتقالات اش را از راه ایران به نیروهای امریکایی در افغانستان، انجام داده است.

شرکت انهام که در بخش انتقال مواد به نیروهای امریکایی در افغانستان، یک قرار داد چندین میلیارد دالری با وزارت دفاع امریکا دارد گفته است، اخیراً خبر شد که انتقالات آن، از راه غیر قانونی یعنی از راه ایران صورت می گیرد.

ولی بر اساس اسنادی که به دست فارین پالیسی رسیده است، شرکت انهام از حد اقل هژده ماه به این طرف، ازین مساله باخبر بوده ولی برای توقف آن، کاری نکرده است.



والستریت ژورنال
روزنامه یی والستریت ژورنال به روز پنجشنبه گزارش داد که شرکت انهام، که با وزارت دفاع امریکا قرار داد انتقال آب و مواد غذایی به نیروهای امریکایی در افغانستان را دارد، بعضی وسایل ساختمانی را از طریق دست سوم، برای احداث یک گدام بزرگ در قرارگاه نظامی بگرام انتقال داده است.

به نوشته والستریت ژورنال، چنان به نظر می رسد که این شرکت، وسایل ساختمانی را نخست به بندر عباس و سپس از راه ایران به افغانستان انتقال داده است.

بر اساس اسناد، انهام توانست با احداث این گدام بزرگ یک قرار داد بیش از 8 میلیارد دالری را با وزارت دفاع امریکا، از آن خود کند.

به نوشته والستریت ژورنال، سوال در این جاست که آیا وزارت دفاع امریکا، با یک شرکتی قرارداد کرده است که میدانست قانون را زیر پا می کند؟

به نوشته نشریه، انتقال اموال از طریق خاک ایران، تخطی جدی در مقابل تحریمات وضع شده یی امریکا علیه ایران بوده است.

وزارت خزاین امریکا از سال 1987 به این طرف، بر تجارت امریکا با ایران نظارت داشته و محدودیت های جدی را بر آن وضع نموده است.

فرمان این اقدام توسط رییس جمهور رونالد ریگن صادر شده بود. بعد از همان وقت این قانون، بعد از هر پانزده سال، به یک شکلی اجراییوی تمدید می شود.


واشنگتن پوست
روزنامه واشنگتن پوست در شماره اخیر اش مطلبی را در مورد افزایش خشونت ها در پاکستان به نشر رسانیده و در بخشی از آن می نویسد، حملات هفته گذشته در پشاور مرکز ایالت خیبر پختونخواه، عدم اعتماد بین مردم منطقه و حکومت را در بخش تامین امنیت، عمیق تر می سازد.

به نوشته روزنامه، پشاور که حدود یک میلیون نفوس دارد قربانی حملاتی است که هدف آن، خدشه دار شدن پلان های نواز شریف برای مذاکرات صلح با طالبان است و با هر حمله، انتقادات منتقدین پلان صلح صدراعظم نواز شریف بیشتر می شود.
XS
SM
MD
LG