لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۰:۵۷

«اسراییل اگر تنها هم بماند به ایران اجازه ساخت اسلحه اتمی را نخواهد داد»


صدراعظم اسراییل به اجلاس مجمع عمومی ملل متحد گفت، جامعه جهانی نباید گول بخورد و سخن های نرم و گرم رییس جمهور ایران را باور کند.

بنیامین نتانیاهو گفت، حسن روحانی رییس جمهور جدید ایران سعی دارد با سخنان نرم خود تعزیرات را که جامعه بین المللی بر این کشور وضع کرده است دور سازد ولی در عین حال او نمی خواهد که از تلاش های اتمی دست بردارد.

او افزود که تصامیم نهایی در ایران از سوی آیت الله علی خامنه یی رهبر مذهبی این کشور اتخاذ می شوند و روسای جمهور از وی فرمانبرداری می کنند.

بنیامین نتانیاهو اتهام وارد کرده گفت، هنگامی که حسن روحانی رییس امنیت ملی ایران بود از حملاتی که توسط عاملان این کشور بر یهودی ها و غربی ها در جهان صورت می گرفت خبر داشت.

او گفت که رژیم ایران مخالفان سیاسی خود را سرکوب و اعدام می کند و به ناآرامی در کشور های دیگر دامن می زند.

نتانیاهو گفت که سخنان آشتی جویانه روحانی قابل اعتماد نمی باشد چون به گفته وی با واقعیت سازگار نیستند.

او گفت اگر جهانیان گول خوردند اسراییل بازهم به تنهایی از خود و جهانیان دفاع خواهد کرد:
« من می خواهم که هیچ اشتباهی در این نقطه نباید وجود داشته باشد که اسراییل به ایران اجازه نخواهد داد که به اسلحه اتمی دسترسی پیدا کند. اگر اسراییل مجبور شد که تنها بماند، به تنهایی در برابر ایران خواهد ایستاد. ولی با ایستاده گی تنهایی خود اسراییل خواهد دانست که ما از بسیاری دیگران نیز دفاع می کنیم. »

صدراعظم اسراییل افزود، اگر ایران به اسلحه اتمی دسترسی پیدا کند شرق میانه را که ناآرامترین منطقه جهان است شعله ور خواهد ساخت.

خداداد سیفی معاون سفیر ایران در ملل متحد اظهارات صدراعظم اسراییل را احساساتی و فتنه انگیز خواند.

ایران بارها تاکید کرده است که این کشور در صدد تهیه اسلحه اتمی نیست و برنامه اتمی ایران اهداف مسالمت آمیز را دنبال می کند.
XS
SM
MD
LG