لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۵۶

تیم کرکت افغانستان با شکست کینیا به جام جهانی راه یافت


تیم ملی کریکت افغانستان به مسابقات جهانی 2015 که قرار است در آسترالیا برگزار شود، راه پیدا کرد.

افغان ها پیروزی تیم ملی کرکت افغانستان را جشن گرفتند، یک تن از افغان احساس اش را چنین بیان کرد:
« شاداب استم، بسیار زیاد خوش استم که افغانستان باز هم قهرمان شد، به تمام ملت افغانستان تبریک می گویم، به امید اینکه همیشه تمام افغانها پیروز باشند. »
« نام من ذبیع الله است من بسیار خوش استم که افغانستان پیروز شد زنده باد افغانستان. بسیار خوش استم افغانستان برنده شد، زنده باد افغانستان، افغانستان قهرمان است. »


تیم ملی کریکت افغانستان در سومین بازی اش در یک بازی 50 اووره که بروز جمعه برگزار شد، کینیا را با تفاوت 7 ویکت شکست داد. در این بازی نخست کینیا بیتنگ را آغاز کرد که در اووره 43 با از دست دادن تمامی بازیکنان اش 93 رنز به افغانستان تعین کرد.

اما در مقابل افغانستان با از دست دادن 3 بازیکن اش توانست به این هدف برسد. شهزاده مسعود رییس کریکت بورد افغانستان به رادیو ازادی گفت، بازیکنان تیم ملی کریکت قبلاً برای حضور در این مسابقات برای مدت یک ماه تمرینات داشته اند:

« تقریباً یک ماه قبل بازیکنان تیم ملی کریکت در شهر جلال آباد با وجود که هوای بسیار گرم دارد، به تمرینات شان آغاز کردند، و یک هفته قبل از آغاز مسابقات عازم امارات شدند و در آنجا به تمرینات شان آغاز کردند. در مجموع بازیکنان افغانستان برای حضور در این مسابقات از آماده گی کامل برخوردار بودند. »

در این مسابقات افغانستان در دو بازی یک روزه و یک بازی 20 اووره توانست کینیا را شکست بدهد. در عین حال قرار است افغانستان در یک بازی چهار روزه نیز با کینیا مقابله کند.

تیم ملی کریکت افغانستان در حالی کینیا را شکست می دهد که به گفتهء کارشناسان رشتهء کریکت کینیا در 10 سال گذشته برترین تیم جهان بوده است.


ژوبین احمدی
XS
SM
MD
LG