لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۴۹

یان کوبش: در مبارزات انتخاباتی به جای شخصیت ها از اجندای ملی حمایت شود


یان کوبش نماینده خاص سازمان ملل متحد برای افغانستان
یان کوبش نماینده خاص سازمان ملل متحد برای افغانستان
یان کوبش نماینده خاص سارمان ملل متحد در افغانستان می گوید، از رهبران افغان خواسته تا در مبارزات انتخاباتی شان به جای شخصیت ها از اجندای ملی حمایت کنند.

نشریه یونتید پرس انترنشنل یا یو پی آی می نویسد، دفتر ماموریت سازمان ملل متحد در افغانستان وظیفه دارد که از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورا های ولایتی در افغانستان حمایت کند.

این انتخابات زمانی برگزار می گردد که نیرو های خارجی تمام مسوولیت های امنیتی افغانستان را به قوای افغان می سپارند.

یان کوبش نماینده خاص سازمان ملل متحد در افغانستان گفت، تاکنون از آمادگی در مورد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورا های ولایتی خرسند است:
« سال 2014 اولین بار در تاریخ افغانستان خواهد بود که انتقال قدرت سیاسی از یک حکومت منتخب به یک حکومت دیگر صورت می گیرد. کاندیدانی که خود را به این مقام بلند دولتی افغانستان نامزد می کنند، قبل آغاز مبارزات انتخاباتی باید به روی دیموکراسی نوین این کشور نگاه کنند.»

نماینده خاص سازمان ملل متحد در ادامه صحبت اش همچنان گفت، امیدوارم که بحث های کاندایدان به جای شخصیت ها بر مسایل مهم بچرخد که آینده افغانستان را تعیین کند.

قبل از این نماینده خاص سازمان ملل متحد در افغانستان گفته بود که اگر آنان در پروسه انتخابات افغانستان کمبودی را احساس کنند، از انتقاد در مورد دریغ نخواهند کرد.

او گفت:
« انتخابات از افغان ها است چون یک پروسه افغانی می باشد و باید به رهبری افغان ها باشد. اما ما در صورت که کاستی ها و کمبودی های را در این پروسه مشاهده کنیم از ابراز نظر در رابطه دریغ نخواهیم کرد.»
XS
SM
MD
LG