لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۸ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۰۱

پولیس افغان آماده اشتراک در ماموریت سازمان ملل است


مقام های افغان می گویند که روی جزییات برنامهء فرستادن تعداد از افسران پولیس افغان به ماموریت صلح سازمان ملل متحد کار ادامه دارد.

وزارت خارجه افغانستان می گوید که پولیس این کشور آماده اشتراک در ماموریت صلح سازمان ملل متحد است اما تصمیم نهایی در این مورد مربوط به ادارات این سازمان می شود.

جانان موسی زی سخنگوی این وزارت به روز یکشنبه در یک نشست خبری در کابل گفت که از سوی حکومت افغانستان در این مورد آمادگی های لازم صورت گرفته است.

هر چند آقای موسی زی در این مورد معلومات بیشتر ارایه نکرد اما گفت که روی جزییات این موضوع از سوی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل متحد کار جریان دارد.

مساله جذب یک تعداد پولیس افغان در چوکات نیرو های حافظ صلح سازمان ملل متحد از سوی این سازمان در آخرین نشست آن در ایالات متحده امریکا مطرح شده است.

شورای امنیت ملی افغانستان هفته گذشته طرح اشتراک این نیرو ها در ماموریت صلح سازمان ملل متحد را تصویب کرد اما تا حالا رقم این نیرو ها مشخص نشده است.

داشتن تجربه پنج ساله در کار های مسلکی، سهم گیری در فعالیت های ضد جرایم و متهم نشدن به تخطی از قوانین حقوق بشر از شرایط عمده برای افسران خوانده می شود که قرار است در ماموریت صلح سازمان ملل متحد اشتراک کنند.

مقام های افغان می گویند که این نیروها تحت رهبری ریاست ماموریت های حفظ صلح سازمان ملل متحد فعالیت خواهند داشت.

در این حال صدیق صدیقی سخنگوی وزارت امور داخله به روز یکشنبه به خبرنگاران گفت که اشتراک پولیس افغان در ماموریت صلح سازمان ملل یک دست آورد مهم برای افغانستان است.

کارشناسان امنیتی بار ها روند آموزش های مسلکی نیرو های پولیس افغان و برخورد تعداد آز آنان با مردم را مورد انتقاد قرار داده اند.

اما تقاضای سازمان ملل برای جذب یک تعداد پولیس افغان در چوکات این سازمان نشانهء از دست آورد حکومت افغانستان و بلند رفتن سطح مسلکی پولیس در چند سال گذشته پنداشته می شود.

نسیم شفق
XS
SM
MD
LG