لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۰۲

احدی: 130 تن برای کرسی های شورای ولایتی بلخ خود را کاندید کرده اند


مسوولین دفتر ساحوی کمیسیون مستقل انتخابات در بلخ می گویند که روند ثبت نام کاندیدان شورا های ولایتی خاتمه یافته است و تا هنوز بیشتر از صد تن ثبت نام کرده اند.

اجمل احدی رییس دفتر ساحوی کمیسیون مستقل انتخابات در بلخ در صحبت با رادیو آزادی گفت که 130 کاندید برای انتخابات شورای ولایتی ثبت نام کرده اند که از آن جمله 20 تن شان را خانم ها تشکیل می دهند:

« تا به حال با ما کم و بیش از ۱۳۰ تن از کاندیدان برای شورای ولایتی منحیث کاندید ثبت نام کرده اند که از جمله ۲۰ تن شان خانم ها هستند و ما همه آنها را به حیث کاندید می پذیریم.»

وی گفت که نظر به ایجاد تغییرات در قوانین انتخابات، این بار 25 درصد کرسی ها برای زنان در شورا های ولایتی سرتاسر کشور کاهش یافته است و به همین دلیل شاید کرسی خانم ها در شورا های ولایتی نظر به گذشته کاهش یابد.

رییس دفتر ساحوی کیمسیون مستقل انتخابات در بلخ افزود: بر اساس قانون انتخابات گذشته افغانستان در شورای ولایتی بلخ 19 نفر راه پیدا کرده می توانست که از این میان 5 کرسی برای زنان اختصاص داده شده است.

در همین میان باشندگان مناطق مربوط به ولسوالی چمتال ولایت بلخ می گویند که تا هنوز به مناطق دور افتاده این ولسوالی تیم سیار توزیع کارت رای دهی نرفته است:

« در ولسوالی چمتال در منطقه که ما انجا هستیم و زندگی داریم هیچ تیم توزیع کارت رای که سیار باشد نه آمده است و ما از دولت می خواهیم که به ما توجه کند تا ما رای خود را استفاده کنیم.»

اما احدی همچنان از جریان توزیع کارت های رای دهی در تمام مناطق بلخ سخن زده گفت، جریان توزیع کارت های رای توسط تیم های سیار این کمیسیون در مرکز و مناطق مختلف ولسوالی های چهارده گانه این ولایت جریان دارد.

احدی می گوید که اکنون هم 17 تیم سیار توزیع کارت رای دهی و به همین تعداد تیم های آگاهی دهی در پیوند به انتخابات در مناطق مختلف ولایت بلخ مصروف انجام وظایف آگاهی دهی هستند.

رییس دفتر ساحوی کمیسیون مستقل انتخابات افزود که با همآهنگی مشترک نیرو های امنیتی در مناطق مختلف بلخ در کنار هم مصروف انجام وظایف هستند.

این در حالیست که در شماری زیاد از ولایات شمالی کشور هنوز هم مشکل نا امنی وجود داشته و باشندگان ولسوالی های دور افتاده می گویند که نظر به تهدیدات امنیتی نمی توانند کارت رای دهی اخذ کنند.

مجیب الرحمن حبیب زی، مزارشریف
XS
SM
MD
LG