لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۱۴

یک دختر جوان در جوزجان دست به خودکشی زد


یک دختر 19 ساله در شهر شبرغان مرکز ولایت جوزجان خود را حلق آویز کرده است.

فقیر محمد جوزجانی قوماندان امنیه این ولایت به رادیو آزادی گفت:

« یک دختر 19 ساله قبل از ظهر امروز در مربوطات قریه قره دریای شهر شبرغان خود را در خانه اش حلق آویز کرده است. فرزانه نام که پدرش خدایقل نام دارد خود این شخص به آمریت جنایی راپور داده که دخترش خلق آویز کرده است. متاسفانه نیرو های کشفی به محل دیر رسیدند و در حالت فوت به شفاخانه آورده شده است. نیرو های تحقیقاتی به محل رفته نتیجه بعداً اعلان می شود.»

این 16مین مورد خودکشی زنان و دختران جوان در سال جاری در جوزجان است که در ریاست سازمان حقوق بشر این ولایت به ثبت رسیده است.

داکتر فریدون رییس صحت عامه جوزجان می گوید اخیراً، اقدام به خود کشی دختران جوان در این ولایت افزایش یافته است.

داکتر فریدون گفت:
«داکتران موظف سرویس های مختلف در اثر معاینات فزیکی که انجام دادند، آثار و شواهد به اثبات می رساند که این دختر خودش را حلق آویز کرده است اما علت خودکشی این دختر تا هنوز دقیق معلوم نشده است.»

با این حال، مادر این دختر جوان نیز می گوید که دلیل خودکشی دخترش تا هنوز معلوم نیست اما تحقیقات پولیس در این زمینه آغاز شده است:

« من بخاطر چیدن پخته به دشت رفته بودم خبر شدم که دخترم دست به خود کشی زده است هیچ کدام ما نمی دانیم که چرا این دختر دست به چنین کاری زده است.»

با آن که دلیل وقوع بیشتر این گونه حادثات خشونت های خانوادگی اعلام شده، اما پدر دختری که خود کشی کرده می گوید، که آنها هیچ گونه مشکلی در خانه نداشته اند.

گزارشگر: محمد عالم رحمانیار
XS
SM
MD
LG