لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۴۴

نخستین فابریکه تولید فایبر و پخته مصنوعی در کابل


مسوولان فابریکه تولید فایبر پکتیکا شاهین می گویند، این فابریکه با داشتن شش صد کارگر در دو شفت روزانه ظرفیت پروسس و تولید هفت تن پخته مصنوعی را دارد.

شیخ محمد رییس این فابریکه به روز سه شنبه حین افتتاح فابریکه گفت، تلاش می کنند تا چند ماه آینده ظرفیت تولید شان را با نصب ماشین های جدید روزانه به بیست تن افزایش دهند.

وی در مورد چگونگی فعالیت این فابریکه می گوید:
« ما از بوتل های فایبری آب مدنی و پیپسی استفاده می کنیم ما این بوتل ها را میده میده کرده برای داخل کشور تولید می کنیم و بعداً از آن برای تولید پخته و کارپیت یا موکیت استفاده می شود. »

رییس این فابریکه از نبود جای و برق دوام دار شکایت کرده از حکومت خواست تا سهولت ها را در اخیتار آنان قرار دهد.

پیش از این تمام بوتل های خالی پس از استفاده به کشور پاکستان رفته بعد از پروسس در خارج از کشور بنام مواد خام وارد افغانستان می گردید.

در این حال (اداره آیسا) یا حمایت ازسرمایه گذاری از رشد سرمایه گذاری بخصوص در سکتور صنعت استقبال می کند.

وافی الله افتخار رییس این اداره گفت که حاضر اند با سرمایه گذاران افغان در بخش های مختلف همکاری نمایند:

« تولید که حاجی صاحب فعلاً دارد در اکثریت صنایع داخلی ما از آن استفاده می شود تاثیر مستقیم بالای اقتصاد ما و بیلانس تجارت ما دارد، در آینده همین دو پارک که نزدیک به کابل هستند برای صنعت کاران که در جاهای کرایی فعالیت دارند، حق اولیت را برای آنها میدهیم و دیگر صنعت کاران و سرمایه گذران را تشویق می کنیم که بیایند و در سکتورهای مختلف در کشور سرمایه گذاری کنند. »

افتخار می گوید، پالیسی اقتصادی تشویق سرمایه گذاران که از سوی شورای وزیران به تصویب رسیده در حال اجرا می باشد.

به گفته وی به اساس این پالیسی سرمایه گذارانی که تا ختم سال 2015 در افغانستان به سرمایه یک میلیون دالر به تولید آغاز کنند در کنار دیگر سهولت ها تاهفت سال از مالیه معاف شده و زمین نیز به دسترس شان قرارداده می شود.


جاوید حسن زاده
XS
SM
MD
LG