لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۵۰

اتحادیه خبرنگاران: اتهامات علیه مخدوم رهین با جدیت بررسی شود


اتحادیه ملی خبرنگاران می گوید که به هدف اثبات دست داشتن وزیر اطلاعات و فرهنگ در فساد اداری حدود دو ماه بیش اسناد و شواهد را در اختیار لوی څارنوالی قرار اده است.

اما مسوولان این اتحادیه ادعا دارند که در این ارتباط تاکنو لوی څارنوالی اقدام نکرده است.

فهیم دشتی رییس این اتحادیه می گوید که به اساس همین اسناد سید مخدوم رهین از یک نهاد جنوب آسیا یک میلیون دالر گرفته و بیش از هفتصد هزار آن را حیف و میل کرده است.

آقای دشتی به روز سه شنبه به خبرنگاران گفت که این پول ها به حساب بانکی شخصی سید مخدوم رهین انتقال داده شده است:

« ما به تاریخ ماه اسد امسال، اسنادی را که در دست داشتیم، به لوی څارنوالی فرستادیم و از آنها تقاضا کردیم که آنرا بررسی کند، ظاهراً یک کمیسیون موظف است تا این کمیسیون را بررسی کند ولی هیچ نوع نتیجه نداده، ما از نهاد های مسوول می خواهیم که این قضیا را دقیقاً و جداً بررسی کنند. »

خواستیم تا دراین باره نظر لوی څارنوالی را هم داشته باشیم اما سخنگوی لوی څارنوالی از دادن معلومات در این ارتباط خود داری کرد.

مساله دست داشتن آقای رهین در حیف میل پول برای نخستین بار در روز نامه امریکایی دیلی بیست به نشر رسید.

به نوشته روزنامه این یک میلیون دالر کمک یک نهاد جنوب آسیا به هدف ترمیم آثار تاریخی افغانستان به وزیر اطلاعات و فرهنگ کمک شده بود.

وزیر اطلاعات و فرهنگ سید مخدوم رهین پیش از آغاز به کار دور دومش به عنوان وزیر اطلاعات افغانستان ریاست بخش نهاد جنوب آسیا را در کشور به عهده داشت.

آقای رهین چندی پیش به رادیو آزادی گفته بود که از این نهاد دو لک و بیست و نو هزار دالر برای مصرف در کارهای فرهنگی به دست آورده بود:

« نمی دانم در عقب این کار دست کی است، موضوع از این قرار است که یک میلیون برای ما داده نشد حتی به افغانستان نرسیده است، این یک اتهامات احمقانه و قابل خنده است. »

پیش از این هم دوسیه های مربوط به فساد اداری برخی از مقامات دیگر دولتی به لوی څارنوالی فرستاده شده است، اما تا حالا به آنها رسیده گی صورت نگرفته است.

چندی پیش اداره عالی مبارزه با فساد اداری گفته بود که برای بررسی دوسیه های مقامات بلند رتبه دولتی یک کمیته مشترک را ایجاد کرده اند.

اما گفته می شود که این اقدام برای بررسی دوسیه های متهمین فساد اداری موثر مواقع نشده است.


لیزا حیدری
XS
SM
MD
LG