لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۵۸

بیجا شده های داخلی غور از بی توجهی دولت شکایت دارند


شماری از مهاجرین در ولایت غور از بی توجهی دولت در برابر بی جا شده های که از ولسوالی ها و ساحات مختلف به مرکز این ولایت پناه آورده اند، شکایت دارند.

دو آفت انسان کش، خشک سالی و نا امنی در یک مقطع زمان صد ها فریاد بدون جواب را در شهرک مهاجرین ولایت غور به وجود آورده است.

این فامیل ها که از نقاط مختلف این ولایت می باشند، می گویند که از پناه آوردن آنها به دروازه دولت حدود دو ماه می گذرد، اما تا هنوز هیچ نهاد دولتی و غیر دولتی به داد شان نرسیده است.

این فامیل ها که اکثریت آنها بدون سرپناه می باشند می گویند که سردی هوا و نبود امکانات درست سبب امراض مختلف برای اطفال آنها شده است.

عبدالروف غفوری رییس امور مهاجرین غور به رادیو آزادی گفت، با آن که وضعیت بی جا شده ها امسال در این ولایت نگران کننده می باشد، باز هم آنها در تلاش هستند تا با همکاری موسسات خیریه به مشکلات این بی جا شده ها رسیدگی کنند.

آقای غفوری گفت، اضافه از یک هزار و هشت صد تن بی جا شده که طی سال جاری به دلایل ظلم و ستم افراد مسلح خود سر و خشک سالی به جمع بی جا شده های قبلی در شهرک مهاجرین این ولایت اضافه شده برای یک هزار و پنج صد فامیل آنها مواد غذایی و خیمه کمک گردیده است.

این در حالیست که مقامات محلی غور از بهبود امنیت در این ولایت خبر می دهند اما موجودیت اضافه تر از دو هزار و پنج صد فامیل بیجا شده در شهرک مهاجرین این ولایت، دلیل بد تر شدن اوضاع امنیتی در این ولایت می باشد.
XS
SM
MD
LG