لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۱۱

کدام تیم لقب قهرمانی لیگ برتر افغانستان را خواهد گرفت؟


مسوولان لیگ برتر فوتبال افغانستان می گویند که دور نهایی این مسابقات به روز جمعه در میدان ورزشی پروژه گل در کابل برگزار می شود.

در این دور نهایی لیگ برتر، تیم های سمیرغ البرز و شاهین آسمایی برای کسب لقب قهرمانی باهم به رقابت می پردازند.

سید شفیق گوهری کمشنر لیگ برتر افغانستان - روشن به روز چهارشنبه در صحبت با رادیو آزادی گفت که هدف از ایجاد لیگ برتر در کشور رشد ورزش فوتبال بوده و آنها تلاش دارند تا در آینده به مسابقات خارجی هم راه یابند:

« هدف عمده ایجاد لیگ برتر فوتبال افغانستان رشد د ایمی و همیشه گی فوتبال در سراسر افغانستان است و هدف دوم اش سهم گیری در وحدت ملی و صلح در افغانستان می باشد. ما روی این کار می کنیم که اگر موفق شویم در آینده نزدیک این لیگ را با لیگ های کشورهای دیگر جهان با استندرد قابل قبول دست اندر کاران فوتبال در سطح بین المللی ایجاد کنیم، سپس قهرمان لیگ برتر می تواند که در مسابقات کلپ های آسیا بازی کند. »

آقای گوهری ایجاد لیگ برتر افغانستان را برای تقویت تیم ملی افغانستان موثر می داند. وی می گوید که هم اکنون تعداد از بازی کنان تیم های فوتبال لیگ برتر افغانستان عضویت تیم ملی را از خود کرده اند و در مسابقات خارجی سهم می گیرند.

لیگ برتر فوتبال افغانستان در سال 1391 آغاز به کار کرد. این بار دوم است که این لیگ از سوی فدراسیون فوتبال افغانستان به همکاری موبی گروپ در کشور برگزار می شود.

در این دور لیگ برتر افغانستان که در ماه حمل سال 1392 برگزار شد، از هشت زون کشور تیم های طوفان هریرود، میوند اتلان، سپین غر بازان، اباسین سپی، سیمرغ البرز، موج های آمو، عقابان هندوکش و شاهین آسمایی باهم به رقابت پرداخته اند.

در عین حال مسوولان تیم های شامل در لیگ برتر افغانستان می گویند که ایجاد این لیگ بر تقویت فوتبال در کشور موثر بوده است.

حمیدالله یوسفزی کپیتان تیم شاهین البرز و منیرالحق ندیم کپیتان تیم سیمرغ البرز که به دور فاینل این مسابقات راه یافته اند، در رابطه به آماده گی های تیم های شان، گفتند:

« بازی برگشت که با ما طوفان هریرود داشتیم یک بازی خوب بود و انشاالله همچون یک بازی را دوباره انجام میدهیم و این وعده را میدهیم که قهرمان فاینل مسابقات ما هستیم. »

« با هم تیمی هایم کوشش می کنیم که سال قبل را جبران کنیم، تیم ما یک تیم خوب است، تیم جوان است، کادر فنی خوبی در اختیار داریم، مربی خوب داریم، بازی کنان خوب داریم و خدا کند که علاقه مندان ما بیایند و ما را حمایت کنند و از دعای خیر شان محروم ما نسازند تا اینکه قهرمان تیم لیگ برتر افغانستان شویم. »

دور دوم لیگ برتر افغانستان در حالی به مرحله نهایی اش رسیده که حدود یک ماه قبل تیم ملی فوتبال کشور توانست با شکست حریفان اش در مسابقات کشورهای جنوب آسیا، کپ قهرمانی از خود کند.

در 10 سال اخیر ورزش در افغانستان رشد چشمگیری داشته است.

شماری از بازیکنان فوتبال در کشور می گویند که اگر حمایت دولت و سرمایه گذاران با ورزشکاران همچنان ادامه یابد، دست آوردهای ورزشکاران در مسابقات ملی و بین المللی افزایش خواهد یافت.


جمشید حبیب زاده
XS
SM
MD
LG