لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۵۴

اتحادیه اروپا معرفی برنامه هسته ای ایران را در مذاکرات مفید خواند


اتحادیه اروپا معرفی برنامه هسته ای ایران را در مذاکرات ژینو مفید خوانده و گفته است، ایران با پیشنهادات بسیار مفید مذاکرات با گروه 5+1 را آغاز کرد.

مایکل مان یکی از سخنگویان اتحادیه اروپا امروز ( سه شنبه ) در ژینو گفت، ایران سخنرانی بسیار مفید در مورد برنامه هسته ای اش در این نشست داشت.

آقای مان گفت:
"ما امروز صبح پیشنهادات بسیار مفیدی در مورد برنامه هسته ای ایران از جواد ظریف وزیر خارجه شنیدیم. صحبت های بیشتر در این مورد به بعد از ظهر باقی مانده است."

نمایندهگان از شش قدرت جهان به شمول اتحادیه اروپا و ایران مذاکرات دو روزه را برای پایان دادن جنجال ده ساله بر سر برنامه هسته ای ایران آغاز کردند.

عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران که در مذاکرات ژینو از ایران نمایندگی میکند, نیز در جریان یک وقفه به خبرنگارن گفت:
"ما بسیار جدی استیم، ما اینجا فقط بقسم سمبولیک نیامدیم و نه ما اینجا برای وقت ضایع کردن آمدیم. ما برای مذاکرات مبنی بر هدف واقعی میان ایران و طرف مقابل جدی استیم. و اعتقاد داریم که طرح را که ما امروز معرفی کردیم توانایی رسیدن به این هدف را دارد."

مذاکرات ژینو پس از دیدار وزیران امور خارجه ایران و کشورهای شامل گروه 5+1 از جمله وزیر خارجه آمریکا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل برنامه ریزی شد.

قدرت های غربی نگران اند که ایران در پی دستیابی به بمب اتم میباشد اما ایران این ادعا ها را رد کرده میگوید، پروگرام هسته ای ایران فقط مقاصد صلح آمیز دارد.

حسن روحانی رییس جمهور جدید ایران، وعده شفافیت در برنامه هسته ای ایران را داده و در تلاش رفع تحریم های بین المللی علیه کشورش است که منجر به فشارهای اقتصادی بر ایران شده است.
اما مقام های اسراییلی اصرار کرده اند که شش قدرت بزرگ جهان در مذاکرات ژینو نباید تحریم ها بالای ایران را کاهش دهند.
XS
SM
MD
LG